• syntharen

När ser slida normal ut?

Hur lång tid efter förlossningen ser slidan normal ut? Jag fick barn för lite mer än fyra veckor sedan och slidöppningen ser fortfarande "öppen" ut. Dessutom ser jag slidväggarna fram och bak, mest bak. Dom hänger inte ut eller nåt men jag ser dom tydligt precis innanför slidöppningen. Jag är orolig för att det är framfall, fast jag har haft bra knipmuskler, som jag tränat nästan varje dag sedan tonåren och när jag var gravid. Jag kunde börja knipa direkt efter förlossningen och gör det varje dag flera gånger. Jag ser ingen förbättring där nere på två veckor som var första gången jag vågade ordentligt titta hur jag såg ut där nere.

Tar det så lång tid för slidan att gå tillbaka till sin normala utseende? Min son blev dessutom förlöst med sugklocka, så det kanske belastar slidan mer. Nån som har nån aning?

• Svar på tråden När ser slida normal ut?
  • Saaaraa

Det är nog väldigt individuellt. Jag tyckte att jag såg/kändes ommöblerad totalt efter första barnet. När jag fött mitt andra barn blev jag mitt gamla jag igen.

• mjarv

Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag får inte in fingret längre än 1 cm. Är massa vävnad, hårt och mjukt, ivägen. Kan komma runt det om jag för in fingret längst bak i slidan, mot rumpan. Är det livmodern som trillat ner eller slidväggsframfall?
    Jag är också förlöst med sugklocka.
    Nu har det ju gått en tid för dig(för mig 4 v). Hur känns det för dig nu?

• syntharen

Det ser fortfarande likadant ut, efter 13 veckor, men jag var hos BM på efterkontroll för en vecka sedan och hon sa att det ser normalt ut, eller rättare sagt att det tar tid för slidan att återfå sin form. Så sa hon att jag skulle fortsätta knipa, förståss och att samlag hjälper till att få det hela på plats... Glad Jag kan få in finger, det hela är mjukt och går att "putta" bort. Har inte haft sex än, men ska nog förföra mannen snart...

Jag tror du kommer kommer bli bättre efterhand, annars så säger din BM om det är nåt onormalt.

• Charlotte1987

Jag har också så, ser slidväggen liksom "sticka ut", den bakre. Det är snart 2 månader sedan jag födde och har inte vågat ha sex än. Det känns läskigt nu när det ser så annorlunda ut. Men måste nog snart ta tjuren i hornen och ha sex :P
    Det är det svåraste av allt, att få igång sexlivet.

• syntharen
    Charlotte1987 skrev 2010-09-23 12:05:10 följande:
    Jag har också så, ser slidväggen liksom "sticka ut", den bakre. Det är snart 2 månader sedan jag födde och har inte vågat ha sex än. Det känns läskigt nu när det ser så annorlunda ut. Men måste nog snart ta tjuren i hornen och ha sex :P
    Det är det svåraste av allt, att få igång sexlivet.
    Exakt, det är svårt att få igång sexet. När lillen äntligen sover har man en massa andra saker som man måste ta itu med eller så vill man sova själv... Glad
  • Barro87

Jag har precis likadant som ni beskriver, fick min son för ca: 6 veckor sedan..
    Jag blev inte förlöst med sugklocka el. liknande.. men jag ser också slidväggarna, mest den bakre..
    Har varit så orolig att det ska vara framfall, så ska till BM på fredag för en liten titt..
    Hur är det för er nu? fortf. likadant? Så skulle det alltså hjälpa att ha sex? FörvånadTungan ute

• irre85

Jag fick min dotter för 9 månader och ser fortfarande ut så. Ser slidväggarna. Mest den bakre, men blir bättre och bättre för vajre måndag. Har du framfall skulle du garanterat känna det. Det är INTE skönt. Känns som man går omkring med en golfboll mellan benen. Jag hade sex med min man efter ca 3 veckor och han känner inte att det är någon skillnad, det är bara att det ser annorlunda ut. Det har ju faktiskt kommit ut ett barn..=)

• Barro87
    irre85 skrev 2010-10-27 11:39:37 följande:
    Jag fick min dotter för 9 månader och ser fortfarande ut så. Ser slidväggarna. Mest den bakre, men blir bättre och bättre för vajre måndag. Har du framfall skulle du garanterat känna det. Det är INTE skönt. Känns som man går omkring med en golfboll mellan benen. Jag hade sex med min man efter ca 3 veckor och han känner inte att det är någon skillnad, det är bara att det ser annorlunda ut. Det har ju faktiskt kommit ut ett barn..=)
    Okej, det verkar som om detta är väldigt vanligt alltså.. Klart det har ju som du säger kommit ut en liten bebis, det bästa som bara finns!! Solig
  • pojkens

jag ser fortfarande efgter 2 år inte likadan ut som innan. Men det kvittar ju tycker jag. Det är ju itne direkt ansiktet som blivit ommöblerat. Bara det fungerar, dvs att man kan ha sex så tycker jag inte utseendet spelar någon större roll. Men de första månaderna var jobbiga för mig för ja var oerhört trång och det kändes som att framsidan av slidan hade ramlat ner, trots att alal läkarna sa att det inte var några problem. Fortfarande måste jag ta det mycket försiktigt i början av sex, för att det känns annorlunda. 

• strålöga

Här har det gått 7½ år och jag kämpar fortfarande på med att få hjälp med smärtorna i underlivet, hudflikar mm.

Svar på tråden När ser slida normal ut?