• Anonym (obalans)

Obalans i underlivet efter mens/sex..

Efter nästan varje mens får jag obalans i underlivet.. ännu värre om jag haft mycket sex i samband med mensen också.. Det kliar litegrann, känns torrt och irriterat och "smuliga" flytningar.. (torkar jag "uppåt" med papper blir det som små smulor.. eller hur man nu ska beskriva det..) Vad kan man göra åt detta? Jag försöker lufta, tvätta med Lactacyd eller Aco´s underlivstvål max 1 gång/dag.. Nån som har nåt tips på vad man kan göra? Det är väl inte bra att använda Lactal flera dagar varje månad..eller? Finns det nåt annat bra tips?

• Svar på tråden Obalans i underlivet efter mens/sex..
  • Anonym (obalans)

Nej svamp har jag haft och då har det kliat och svidit som fan.. nu kliar det bara lite, men det är mest för att det känns så torrt... hmm..

• Anonym

Sådär får jag också. Prova att smörja med lite vaselin.

• fialia78

Tvätta med olja.. intimolja som finns på apoteket eller vanlig barnolja.
    Om det fortfarande inte funkar så kan det vara svamp trots allt. Man kan ju ha svamp även utan direkta symtom.

• Anonym (Jojobaolja)

Jojobaolja! Jag säger bara det. Vaselin är typ restprodukter från bensintillverkning, så det vet jag inte hur nån vill använda och specellt inte i underlivet...Fick också alltid såna problem som du beskriver, men sedan jag började använda jojobaolja försvinner de nästan på en gång. Lufta mycket och tvätta absolut inte med någon typ tvål. Inte ens intimtvål.

• Anonym (obalans)
    Anonym (Jojobaolja) skrev 2010-07-19 12:05:07 följande:
    Jojobaolja! Jag säger bara det. Vaselin är typ restprodukter från bensintillverkning, så det vet jag inte hur nån vill använda och specellt inte i underlivet...Fick också alltid såna problem som du beskriver, men sedan jag började använda jojobaolja försvinner de nästan på en gång. Lufta mycket och tvätta absolut inte med någon typ tvål. Inte ens intimtvål.
    Vart köper man det?
  • Anonym (Jojobaolja)

www.bodystore.com till exempel. Det är bara att googla så får du upp flera nätbuiker som säljer det. Lycka till!

Svar på tråden Obalans i underlivet efter mens/sex..