• tinis77

vad göra i närheten av high chaparall??

Om en vecka åker vi till high chaparall. Vi ska bo där en natt och hade tänkt gå in båda dagar, men eftersom det kostar ganska mkt att gå in så struntar vi i andra dagen. Istället tänkte vi hitta på något annat, men vad??
    Barnen är 6 månader, 2 år, 5 år och 11 år. Vi vill göra något som barnen tycker är roligt och som inte kostar massa.... Gärna i närheten av H C, eller uppåt.
    Någon som har lite förslag?!

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Svar på tråden vad göra i närheten av high chaparall??
  • Impega

Blir ju annars lite billigare om man köper 2 dagars biljett.

• tinis77
    Impega skrev 2010-07-19 11:59:38 följande:
    Blir ju annars lite billigare om man köper 2 dagars biljett.
    Jo, men det blir ändå 300 kr/person.. Vi åker tidigt så vi är framme när de öppnar, och kommer att vara inne hela dagen. Tror att det räcker med 1 dag för både vuxna och barn.
  • marilin

Jag tror definitvt att det räcker med en dag. Vi var där för några veckor sedan och tyckte inte att det var så mycket att ha. Vi var inne kanske 3 timmar. Vad det finns att göra i närheten vet jag inte riktigt, det ligger ju en bra bit ut i skogen. Kanske någon annan här tips?

• tinis77
    marilin skrev 2010-07-19 12:56:57 följande:
    Jag tror definitvt att det räcker med en dag. Vi var där för några veckor sedan och tyckte inte att det var så mycket att ha. Vi var inne kanske 3 timmar. Vad det finns att göra i närheten vet jag inte riktigt, det ligger ju en bra bit ut i skogen. Kanske någon annan här tips?
    Jag har inte varit där sedan jag var liten, men jag antar att det är sig likt. Oj, 3 timmar bara? Åt ni där inne? Vi funderar på om vi ska äta där eller ha med oss mat.
  • Impega
    marilin skrev 2010-07-19 12:56:57 följande:
    Vi var där i 2 dagar och hade nog kunnat stannat minst en dag till.

Så olika det kan vara. 
  • tinis77
    Impega skrev 2010-07-19 13:13:11 följande:
    Vi var där i 2 dagar och hade nog kunnat stannat minst en dag till.

Så olika det kan vara. 
    Hm, ja det var skillnad.. Men jag tror att en dag räcker för oss, vi kommer ju dit tidigt.

Ingen som har något förslag på annat man kan göra i närheten?
  • gladloser

skara sommarland....ullared.....borås djurpark.....

• Tingeling83

de finns massa info lappar på HC camping

Min son & hans pappa säsongscampar där i husvagn , inne på 4 året nu ...

kan fråga han va de finns mera att göra

Kärlek
  • Tingeling83

ps maten inne på HC är dyr så ät innan eller ta med , finns pizzeria med men de e dyrt med men de e svingoda ...

Kärlek
  • Tingeling83

de kan bada & de finns tivoli med inne på HC men de kosta de med ....

Kärlek
Svar på tråden vad göra i närheten av high chaparall??