• amomentlikethis

Snälla, tipsa om det bästa locktången för stora lockar!

Jag vill ha en locktång som gör stora lockar.

Jag har en plattång hemma men jag tycker inte alls att lockarna blir bra, så det gör vi inte om igen.
    En Icurl från babyliss är testad och det är skit på mitt hår. Funkar inte. Å jo, jag gjorde rätt men lockarna blev inte alls fina tycker jag.

Jag har en philips locktång hemma för små korkskruvslockar och den är kanon men funkar inte nu när jag vill ha stora lockar.

Sedan har jag långt hår så det måste funka att rulla upp 30 cm på tången och ändå få fina lockar.

Eller funkar värmespolar bättre?

Har du tips?

• Svar på tråden Snälla, tipsa om det bästa locktången för stora lockar!
  • vi5

den verkar ju bra tar det lång tid? Håller lockarna bra?

• vi5
    vi5 skrev 2010-07-20 18:26:36 följande:
    den verkar ju bra tar det lång tid? Håller lockarna bra?
    blev nyfiken jag med ;)
  • Joico

Ja jag är jättenöjd den blir varm fort och bra att den stänger av sig om man råkar glömma eller så.. Lockarna blir fina! Hållbarheten beror ju lite på vad du gör med håret före/efter och framför allt vilket sorts hår du har.
    Ha i en värmespray och/eller mousse innan du lockar. Och avsluta med hårspray.

Jag har rätt mkt hår, o tjockt, så det tar en liten stund att locka. Men fint blir det På länken jag skickade så finns en liten film där dom använder locktången, så ser du hur man kan göra lockarna.. jag har tyvärr ingen bild på mitt hår lockat med den tången.

Fast jag kan göra en lock och ta kort (orkar inte locka hela håret ) och lägga ut här? Om det räcker?

• amomentlikethis
    Joico skrev 2010-07-20 20:50:30 följande:
    Ja jag är jättenöjd den blir varm fort och bra att den stänger av sig om man råkar glömma eller så.. Lockarna blir fina! Hållbarheten beror ju lite på vad du gör med håret före/efter och framför allt vilket sorts hår du har.
    Ha i en värmespray och/eller mousse innan du lockar. Och avsluta med hårspray.

Jag har rätt mkt hår, o tjockt, så det tar en liten stund att locka. Men fint blir det På länken jag skickade så finns en liten film där dom använder locktången, så ser du hur man kan göra lockarna.. jag har tyvärr ingen bild på mitt hår lockat med den tången.

Fast jag kan göra en lock och ta kort (orkar inte locka hela håret ) och lägga ut här? Om det räcker?
    Ja, det får du jättegärna göra {#emotions_dlg.flower}

låter som vi har samma hår. har långt, tjockt självfall...
  • Joico

Japp låter som samma

Här är två bilder..

Direkt efter locktången

Lite "ruffsigt"

Lockarna blev inte så bra! Håret är jättefett (ja i längderna hehe.. hade olivoljeinpackning igår men sköljde ur lite dåligt) och jag hade inte i något innan... Och kameran hade kasst batteri så bilderna blev suddiga.

• amomentlikethis

Tack så jättemycket för bilderna!!

Lockarna ser ju ut att bli kanonfina.
    Ska nog spana in den locktången på stan imorgon

• Joico

Hoppas du också blir nöjd, om du köper den Lycka till!

Svar på tråden Snälla, tipsa om det bästa locktången för stora lockar!