Småbarnsföräldrar,väljer ni plast eller glaskulor till jul?
Tänkte fråga hur ni andra med småbarn gör med julkulorna till granen.Satsar ni på plastkulor eller kör ni på glaskulor ändå? Jag har så många fina i glas och inga i plast.
Tänkte fråga hur ni andra med småbarn gör med julkulorna till granen.Satsar ni på plastkulor eller kör ni på glaskulor ändå? Jag har så många fina i glas och inga i plast.
Har redan alla kulor i plast (utom mina egna ) då våra katter skulle demolera den stackars granen på någon timme.
Jag har köpt ett paket med plastkulor som jag tänkte hänga långt ner i granen. Högre upp kommer vi att hänga vanliga glaskulor.
vitsipa....... bara ett tips: granen går utmärkt att välta tro mej jag har vart med om det mesta med granen
Har alltid haft plast, även innan Alma kom.
Första julen sonen var med hade vi glaskulor. Tills han dragit omkull granen tre gånger. Sen hade vi inga glaskulor längre
Hade jag vetat hur det kunde gå till hade jag lagt undan de i glas och satsat på plast i några år
Vi har en liten plastjulgran med endast lampor i... den får duga nu, han är bara 1½ år.
Ja ni har rätt. Jag tänkte som vitsippa att man kan ha glas längre upp i granen. Men jag borde ju veta, som barn splittrades en glaskula jag bara höll i handen så jag fick en skärva in i ögat. Och det var inte trevligt kan jag säga. Plast är billigt och bra med som tur är. Men jag älskar mina fina handgjorda i glas. Kanske man kan hänga några i fönstrena.
Jag kanske ska fundera en gång till... Vi har en rätt vild unge!