• BaraLillaIda

Blöder med hormonspiral ?

Nu börjar jag bli ganska trött på den här hormonspiralen.. Jag satte in den i början av Mars och jag har blött till och från sen dess. Alltså ibland kan det göra lite ont och sen börjar jag blöda ganska mycket och det kan vara upp till 3-4 dagar. Var gång efter jag och min sambo haft sex så blöder jag. Ska det vara såhär? Jag menar skulle inte den göra så att det inte blir nån ägglossning, och på så vis ingen mens? Jag valde just den här spiralen för att jag kännde mig lite bortskämd med att inte haft mens på 3 år genom minipillerna Cerazette.

Men ska det ändå vara så? Att jag får ont och börjar blöda och att jag blöder efter sex...?

• Svar på tråden Blöder med hormonspiral ?
  • lunkentuss

blödning efter sex ska man enlit min bm INTE ha... Det kan bero på cellförändringar. (detta hände mig) så jag fick lämna cellprov... Men det var inget sådant o den satt som den skulle så i mitt fall var det normalt. Men det bör kollas upp iaf :)

• Anonym (blödig)

Jag blödde konstant med min spiral, bm sa att man måste ge det va 6 månader efter 7 månader plockade jag ut den och då hade jag varit blodfri i sammanlagt 3 veckor, men det visade sig att den satt fel.

Gynekologen tyckte att vi skulle testa igen men det funkade inte andra gången heller så den åkte ut efter 4 månader, det är nog inte meningen att vissa ska ha spiral!

• BaraLillaIda
    Anonym (blödig) skrev 2010-07-19 21:34:27 följande:
    Jag blödde konstant med min spiral, bm sa att man måste ge det va 6 månader efter 7 månader plockade jag ut den och då hade jag varit blodfri i sammanlagt 3 veckor, men det visade sig att den satt fel.

Gynekologen tyckte att vi skulle testa igen men det funkade inte andra gången heller så den åkte ut efter 4 månader, det är nog inte meningen att vissa ska ha spiral!
    Men fick du betala för den andre gången oxå? Jag menar, det är ju mycket pengar.
  • Anonym (?)

Va? Vad kostar det att sätta in en spiral? Ska göra det snart men hade ingen aning om det...

• Anonym (j)

1170 kr lr något liknande kostade min hormonspiral, men med högprisgaranti så betalade jag runt 800-900. Minns inte exakt, trots att det var bara lite över en månad sedan jag satte in den. Visst har jag haft lite blödningar, men väldigt "lätta", inget som stört mig speciellt mycket...

• Anonym (blödig)
    BaraLillaIda skrev 2010-07-20 09:08:42 följande:
    Men fick du betala för den andre gången oxå? Jag menar, det är ju mycket pengar.
    jo det fick jag men eftersom jag ständigt har frikort p.g.a dyra mediciner så kostade det inte mig nåt ändå.
  • Anonym

Hormonspiralen Mirena kan ta upp till 6 månader innan allt blir stablit. Sen finns det ju aldrig några garantier för att man inte blöder alls, alla är olika.

• Anonym (Lisa)

Håller med alla andra. Kolla upp cellförändringar,infektioner, att den sitter rätt. Och det finns de som blir blödningsfria eller stabila små blödningar efter nästan ett år. Kan vara värt att hålla ut.

• BaraLillaIda

Alltså att jag blöder lite gör mig inget eftersom jag vet att det är normalt ett tag. men jag får ju ont i bland (som att den sticker mig eller nått) oxå börjar jag blöda mycket. lite mer än en vanlig mens. Men jag ska ringa min BM och få en tid så dom får kolla de.

Svar på tråden Blöder med hormonspiral ?