• Anonym (Clara)

Ni som är timvikarie, ungefär hur mycket får ni jobba på en månad?

Jag kommer ställa mig som timvikarie på stället jag sommarjobbar nu och det är fyra avdelningar där som jag kan bli inringd till. Kommer snart hamna i fas 3 i jobb och utvecklingsgarantin vilket jag verkligen INTE vill, så jag funderar på att hoppa av det och hoppas på att få lite timmar istället. Har inte ut särskillt mycket i jobb och utvecklingsgarantin 5000 i månaden ca och skulle kunna klara oss på 2-3000 extra i månaden. Tror ni jag kan komma upp till det om jag jobbar timmar? Kan jobba närsom och har inga barn så jag kommer inte säga nej ofta. Hur mycket jobbar ni?

• Svar på tråden Ni som är timvikarie, ungefär hur mycket får ni jobba på en månad?
  • LinaTed

Jag har hittills denna månad jobbat ca 80 timmar, jobbar som timvik på flera olika ställen inom vården, plus som personlig assistent. Kommer att jobba mer under denna månad så de lär nog bli över 100 timmar iaf. Men de beror ju helt på vart man jobbar å om de fattas folk. Just nu fattas de vikarier här hela tiden så jag får jobba mycke, hade säkert fått jobba mer än jag har gjort om jag bara kunde, men jag har en dotter hemma på 1 år å en sambo som oxå jobbar så jag kan inte jobba när som helst.

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Anonym (Clara)

Tack för ditt svar. Det finns inte mycket vikarier på dessa avdelningar som jag förstått och särskillt inte många som kan jobba hela tiden, endel pluggar eller är mammalediga och kan bara jobba helger osv.

• agua

För att få ut kring 9000 i månaden så måste du jobba ca 110 till 120 timmar i månaden beroende på vad din lön ligger på. Här vars jag jobbar ligger den på ca 110 kr i timmen ´+ semester ersättningen så ca 120 kr i timmen.

men då har jag räknat utan ob så det tillkommer ju också

• Anonym (Clara)

Jag "behöver" egentligen bara 2500 ca för att vi ska klara oss men sedan vill jag givetvis gärna jobba mer. Men det borde ju funka tycker jag att få ihop 2500 kr minst....tycker alltid det är nån sjuk eller så.

• agua

2500 borde inte vara så svårt att få ihop

35 h*120per timme=4200

4200*0.66= efter skatt 2772

35h/8 h per dygn = 4 dagar

• Anonym (Clara)

Precis. Kommer även ha sparat några tusenlappar att ta vid behov om det krisar någon månad. Vill somsagt verkligen inte hamna i fas 3 i utvecklingsgarantin....mer förnedrande får man leta efter.

• Anonym (l)

min man lever på sitt jobb, timanställd inom vården (på ett och samma ställe). Arbetar i snitt 150-180 timmar per månad..Det har han gjort sen han började för ett år sedan.

• Anonym (Clara)
    Anonym (l) skrev 2010-07-19 17:40:11 följande:
    min man lever på sitt jobb, timanställd inom vården (på ett och samma ställe). Arbetar i snitt 150-180 timmar per månad..Det har han gjort sen han började för ett år sedan.
    Ojdå, det var inte dåligt!
  • Anonym (l)
    Anonym (Clara) skrev 2010-07-19 19:53:24 följande:
    Ojdå, det var inte dåligt!
    nej, det är väldigt skönt då han är vår enda inkomst. Vi lever bra på hans lön :)
  • Anonym (Lönen)

Det beror ju på vad du har för timlön, möjligheter till jobb etc.

Den här månaden kommer jag få ut ca 20.000kr efter skatt.

• Anonym (Clara)

Jag har 100 kr i timman, men sedan tillkommer semesterersättning och ob.

• Anonym (Clara)

puffar lite

• Girl interrupted
    Anonym (Clara) skrev 2010-07-19 16:56:48 följande:
    Jag kommer ställa mig som timvikarie på stället jag sommarjobbar nu och det är fyra avdelningar där som jag kan bli inringd till. Kommer snart hamna i fas 3 i jobb och utvecklingsgarantin vilket jag verkligen INTE vill, så jag funderar på att hoppa av det och hoppas på att få lite timmar istället. Har inte ut särskillt mycket i jobb och utvecklingsgarantin 5000 i månaden ca och skulle kunna klara oss på 2-3000 extra i månaden. Tror ni jag kan komma upp till det om jag jobbar timmar? Kan jobba närsom och har inga barn så jag kommer inte säga nej ofta. Hur mycket jobbar ni?
    Förstår till fullo att du inte vill hamna i fas 3. Ett riktigt jobb, om än på timmar, är att rekommendera. Att få ihop summan du söker utifrån din timpeng är inget problem. Dessutom är det ju avsevärt mer utvecklande än att vara fas 3:are. Aktivitetsstödet är inte särskilt stort och inkomsten från ditt timjobb kan ganska lätt bli betydligt mer. Självfallet hamnar en del människor i fas 3 och det är bara att beklaga att man inte lyckas ta sig ur arbetslösheten innan, men allra minsta möjlighet du har till jobb: ta den!
  • Girl interrupted

Och var lugn, inom vården kan du i det närmaste jobba ihjäl dig på timmar om du vill. Det finns alltid behov.

• Anonym (Clara)

Låter bra jag är lite lugnare nu och är så säker i mitt beslut angående hoppa av jobb och utvecklingsgarantin när jag når fas 3.

Svar på tråden Ni som är timvikarie, ungefär hur mycket får ni jobba på en månad?