High Chaparall
Någon som varit på High Chaparall nyligen? Är det värt pengarna? Och framförallt, smäller det mycket och högt? Kan man roa sig en hel dag där? Mina killar är fem, sju och åtta år.
Någon som varit på High Chaparall nyligen? Är det värt pengarna? Och framförallt, smäller det mycket och högt? Kan man roa sig en hel dag där? Mina killar är fem, sju och åtta år.
Var där i onsdags. Det fins mycket att se och uppleva, men ta med hörselskydd. Är rätt högt ljud på föreställningarna och även tågvisslan samt alla som skjuter knallpulver.
Kan rekomendera tågresan....skrattade jättemycket....olika visserligen, men jag gillade den.
Blev positivt överraskad över maten. Var på en restaurang och åt buffe. Kostade 85 kr för vuxen och då fick man äta, dricka hur mycket man ville.
Däremot var vi aldrig inne bland karusellerna, så där vet jag inte om det är värt pengarna.
Lycka till!! Hoppas ni får en kanon dag!!!
Tack för svaret!
Peltor till barnen är att föredra på showen, de skjuter ändå en hel del och det smäller högt! Överfallet på tåget kan vara skrämmande för små barn, så de bör förvarnas eller så kan man gå upp till Mexikanska staden och åka tåg därifrån, går man på där är det gratis.
Maken jobbar på HC men vi har ändå aldrig varit inne på tivolit, det känns bara som dyrt och onödigt...
Vi som har en glutenintolerant kille har däremot lite svårt att hitta mat till honom, som vi vet är helt ok. I övrigt finns det en hel del alternativ.
Men tar man det lugnt och sansat så har man att göra hela tiden de har öppet, men ta med de vassa armbågarna om ni ska se Lucky Luke-showen, det brukar vara överfullt ![]()