• Anonym (Ont)

Hemorrojd som är hård och gör jätteont...

Vad ska jag göra? Det är som ett litet blåbär precis innanför. Den värker.
    Vad ska jag göra? Har provat xyloproct men det hjälper bara en kort stund....
    finns det någon medicin som kan ta bort det helt och hållet eller måste det opereras bort....

Finns det någon som vet........

• Svar på tråden Hemorrojd som är hård och gör jätteont...
  • Amazina

Det r i så fall toligtvis en trombotiserad hemorroid. De ska du nog ta bort.Det är en liten operation som går snabbt!

• Anonym

Vänd dig till vc.
    Jag tyckte det var pinsamt att ligga där med rumpan i vädret men läkaren sa att det är många som tycker det men att jag inte skall skämmas.
    Jag fick ett receptbelagd salva och det hjälpte efter en halv vecka.

• Anonym (operera...)

Är det salva eller stolpiller du har? Till stora invärtes behövs absolut stolpiller.
    Börjar det inte bli bättre efter ett par-tre dagars behandling kan man behöva göra nåt åt det.

Det finns två sätt att operera - att antingen bara skära upp o tömma - eller skära bort den. Jag fick välja själv vilken av metoderna. Dom sa att det var effektivare att skära bort för då kommer den inte tillbaka. Så det var vad jag gjorde.

Det gjorde svinont första dygnet efter operationen.. kunde knappt gå. Men sen blev det fort bra. Dock har jag fortfarande problem (äckelvarning) med att det fastnar bajsrester i ärret så att det svider.

• Anonym (Ont)

Jag får väl kontakta Vc i morgon. Undrar bara om det kan göra det där? Operera bort det om det behövs....ska ju åka bort på semseter snart. Vill gärna vara bar tills dess.
    Jag har använt stolpiller i 3 dygn nu och det vill inte ge sig. Jag undra nu oxå om dessa stolpiller tar bort hemorrojderna eller bara smärtlindar dem?

• Anonym (Ont)

Ojjj, var nyss på toa för att göra nr 2....det kom mycket blod...klar rött.... kan den ha gått sönder?
    Fattar ingenting.....

• Anonym (operera...)

Stolpillerna ska göra att hemorrojden drar ihop sig typ och därmed töms på blod och slutar göra ont. Dock kan den komma tillbaka igen efter avslutad behandling...

Om det kommer klarrött blod betyder det med största sannolikhet att det är hemorrojden som blöder ja.

Jag skulle ha gått till läkare med det dära o fått ett utlåtande...

Svar på tråden Hemorrojd som är hård och gör jätteont...