• Anonym (Livrädd)

Snälla, hjälp mig angående mellanblödningar!

Jag är lite av en hypokondriker och sitter här med panik. Har ringt bm på mvc men hon har semester. Jag fick mitt andra barn för snart 3 månader sedan. Jag hade avslag i kanske 6-7 veckor. Sedan fick jag tillbaka min mens den 4/7, och idag har jag börjat blöda igen Inte lika mycket som under en vanlig mens men det har kommit lite under hela dagen. Lite slemmig blod. Jag har tidigare haft en menscykel på 32 dagar, aldrig haft problem med mellanblödningar förutom då jag åt minipiller. Nu är jag livrädd att det ska vara cancer eller någon annan sjukdom...Gråter Jag har lite molvärk i magen/ryggslutet. Efter första barnet hade jag inga problem utan mensen kom som den skulle.

Någon som kan lugna mig?

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig angående mellanblödningar!
  • Anonym (Livrädd)

Finns det ingen?????`?

• zophija

hmm. Jag förstår vad du menar..
    Fick min son för 7 månader sen och fick tillbaka mensen efter 2 eller 3 månader..

Å nu fick jag min mens vid midsommar, och det kommer fortfarande lite blod varje dag. Och vissa stunder har jag lite värk där nere..
     Så jag är livrädd just nu för att det ska vara nått..
    Samtidigt så vill jag inte riktigt gå å kolla upp det.

Men, nu är det juh ändå så tätt inpå förlossningen för dig, så kan det inte vara hormoner å sånt som åker runt i kroppen..? 

• Anonym (Livrädd)

Jag hoppas att det är hormoner men jag är så rädd Kan inte koncentrera mig på någonting...

• Helennnna

Hej! Jag sitter i nästan samma situation som dig. Jag fick bebis för sex månader sedan. Har haft lite mensvärk i flera omgånger men ingen mens har dykt upp. Den 16:e förra månaden fick jag lite rosa flytningar under ett par dagar, samma sak den 3:e denna månad. Igår började rikigt blod komma och även idag, så Nu måste det väll vara mensen? Det kommer lika mycket som det normalt brukar på mig. Har ju mensvärk också.

Hoppas den kommer snart. När kommer BM tillbaka från semestern? Finns det ingen annan du kan prata med? Går du runt och är orolig så kan ju det göra att mensen blir konstig.

Du är inte gravid förensten? Under grav. kan man ju ha små blödningar. Jag har gjort fyra gravtest under den här tiden, med några veckors mellanrum för att vara säker. Så det var skönt att den kom nu, nu slipper jag oroa mig. Bara den fortsätter komma nu varje månad!!

• Helennnna

Föresten.. efter första grav. kom mensen efter 2 månader. Så är därför jag har varit så orolig nu. Din mens kommer snart ska du se. 

• Anonym (Livrädd)
    Helennnna skrev 2010-07-20 22:38:54 följande:
    Föresten.. efter första grav. kom mensen efter 2 månader. Så är därför jag har varit så orolig nu. Din mens kommer snart ska du se. 
    Tack för svar. Men mitt problem är ju inte att mensen inte kommit tillbaka Utan att jag fick tillbaka den 4 juli och hade den i sju dagar och sedan typ två veckor efter(alltså igår) började jag blöda igen, även lite missfärgade flytningar idag Min mens har alltid varit på 32 dagar och jag har aldrig haft problem med mellanblödningar tidigare förutom då jag ätit minipiller, nu äter jag inga hormoner alls....Är så rädd att ha någon sjukdom....
  • Rocktroll

Jag har "lidit" av mellanblödningar sedan jag fick min dotter för 15 mån sedan så kan berätta om vad det visade sig vara för fel med mig för såg att vissa här hade olika problem med just mellanblödningar. Innan jag fick lillan så har mensen aldrig krånglat, kom på dag 28 osv. Sedan förlossningen har mensen uteblivit vissa månader, blödningar till som tätt osv inget mönster alls på cykeln.

Men jag fick tillbaks min mens 3 mån efter att hon föddes och sedan dess har vi försökt göra ett syskon utan framgång och nu när vi snart försökt ett år var jag på en gynundersökning inför utredning. Då såg man att jag har polyper på livmodern som jag ska operera bort i höst, dom kunde bidra till mellanblödningar...annars hade jag dragit på mig bakterie i underlivet som ska försvinna efter 3 dagars antibiotikakur nu så inga farliga saker. Kan ju vara något så enkelt. Bakterien kunde också bidra till att menscykeln är oregelbunden. Så ni som har problem med mellanblödningar kolla upp det för kan ju behövas antibiotika, jag är iaf jätteglad att jag kollade det så vi kan få en chans till syskon efter operationen.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Helennnna
    Anonym (Livrädd) skrev 2010-07-21 00:01:22 följande:
    Tack för svar. Men mitt problem är ju inte att mensen inte kommit tillbaka Utan att jag fick tillbaka den 4 juli och hade den i sju dagar och sedan typ två veckor efter(alltså igår) började jag blöda igen, även lite missfärgade flytningar idag Min mens har alltid varit på 32 dagar och jag har aldrig haft problem med mellanblödningar tidigare förutom då jag ätit minipiller, nu äter jag inga hormoner alls....Är så rädd att ha någon sjukdom....
    Jaha okej, får be om ursäkt för att jag inte fattade riktigt. Men om det var två veckor mellan mensen och blödningen så kan väll mellanblödningen bero på att du hade ägglossning? En del får ju lite rosa flytningar vid ägglossningen. Men ring BM när hon kommer tillbaka från semestern eller så ringer du gyn. Man ska aldrig gå och ora sig för saker ..värsta energi tjuven! Eftersom du inte har fått så många svar så finns det nog ingen som känner igen sig, men samtidigt har jag läst ganska många gånger om tjejer som fått mellanblödningar när deras ägglossning är.
  • Anonym (Livrädd)
    Helennnna skrev 2010-07-22 21:39:44 följande:
    Jaha okej, får be om ursäkt för att jag inte fattade riktigt. Men om det var två veckor mellan mensen och blödningen så kan väll mellanblödningen bero på att du hade ägglossning? En del får ju lite rosa flytningar vid ägglossningen. Men ring BM när hon kommer tillbaka från semestern eller så ringer du gyn. Man ska aldrig gå och ora sig för saker ..värsta energi tjuven! Eftersom du inte har fått så många svar så finns det nog ingen som känner igen sig, men samtidigt har jag läst ganska många gånger om tjejer som fått mellanblödningar när deras ägglossning är.

Nej det är ju tyvärr inte många som har svarat Jag hade hoppats på att detta var ett "vanligt" förekommande efter en graviditet...Ja huvva, nog är det en energitjuv och jag är orolig för att något är fel..

Jag tänkte först på ägglossningen för att det var en massa trådigt slem i blödningen men det var inte bara lite rosa, även fast det kom lite i 2 dagar så var det ju rött...(Ursäkta äckelbeskrivningen).

• Helennnna

Hur går det nu TS? Ringt bm eller gyn?

• Anonym (Livrädd)
    Helennnna skrev 2010-07-24 20:09:31 följande:
    Hur går det nu TS? Ringt bm eller gyn?
    Nej. Bm har semester tills i början av augusti, tror att jag avvaktar tills det. Verkar bara vara jag och familjeliv som finner detta fenomen konstigt. Har talat med flera vänner som tycker att detta inte alls är något konstigt att få en mellanblödning efter att mensen kommit tillbaka efter graviditeten. Är man hypokondriker är det svårt att se det så, men jag får väl se vad bm säger. Det kom ju bara lite blod i 2 dagar, nu är det som vanligt igen, hoppas jag slipper dessa problem igen och att menscykeln blir normal och att jag är frisk!
Svar på tråden Snälla, hjälp mig angående mellanblödningar!