• 0okiwio0

Skaffar ni barn för att slippa jobba?!?

Måste bara fråga en sak!

Ni som skaffar fler än 1 barn gör ni det för att få vara mamma/pappa ledig??

Och framför allt ni som skaffar mååååånga barn och typ aldrig jobbat pga det gör

ni det för att slippa ååå gå hemma å få betalt?

Visst det e ju som ett jobb med många barn men frågan e ju!

SKAFFAR NI BARN FÖR ATT SLIPPA JOBBA??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-19 20:59
    Vet att man inte tjänar så mkt på att vara föräldrar ledig :P
    Men vissa är faktiskt lata för att skaffa jobb eller överhuvudtaget jobba
  • Svar på tråden Skaffar ni barn för att slippa jobba?!?
  • ouiouioui

Haha, knappast! Jag hör till dem som tycker att det är betydligt mer arbetsamt att ta hand om barn än att vara på jobbet. Har bara ett än så länge, lillasyster kommer dock när som helst. Det blir inte fler än två för oss, vi orkar inte mer än så...

• Snabelkaka

De e la gött! Finns inget förbud!

Själv saknar jag mitt jobb så mkt så jag håller på att bli tokig.

• 0okiwio0
    ouiouioui skrev 2010-07-19 20:40:20 följande:
    Haha, knappast! Jag hör till dem som tycker att det är betydligt mer arbetsamt att ta hand om barn än att vara på jobbet. Har bara ett än så länge, lillasyster kommer dock när som helst. Det blir inte fler än två för oss, vi orkar inte mer än så...
    Okej :P
    Undrar bara för att jag vet några som skaffar många barn pga att mammorna inte vill jobba utan gå hemma.
  • Banshee Queen
    0okiwio0 skrev 2010-07-19 20:36:20 följande:

Måste bara fråga en sak!

Ni som skaffar fler än 1 barn gör ni det för att få vara mamma/pappa ledig??

Och framför allt ni som skaffar mååååånga barn och typ aldrig jobbat pga det gör

ni det för att slippa ååå gå hemma å få betalt?

Visst det e ju som ett jobb med många barn men frågan e ju!

SKAFFAR NI BARN FÖR ATT SLIPPA JOBBA??

Absolut. Tänk bara vad rik jag blir på barnbidraget?
  • Cat3

Hur många är många barn för att man skall "slippa" jobba? Det måste man nog räkna på.

Jag har tre barn och har varit mammaledig med alla tre och således varit hemma med dem den perioden. En sammanlagd period på ca tre och ett halvt år.

Att bara gå hemma är inte en ekonomisk möjlighet med "bara" tre barn.

• CeeJay

Nej, vi "skaffade" tvåan för att vi ville ha fler barn än ett

• Bumblebina

Nej, verkligen inte! Väntar nu nummer fem och har mellan graviditeterna utbildat mig först till sjuksköterska, jobbat ett paar år och sedan mellan grav utbildat mig vidare till operationssjuksköterska. Har inte hunnit jobba så mycket som opssk ännu, men anser att min tid kommer vad det lider. Barn kan man bara få under en begränsad tid, arbeta kan du göra hela livet. Barnen är det som utgör grunden och det viktigaste i mitt liv, så jag har inte gått upp till mer än 80% efter senaste barnet och kommer inte att göra det heller förrän de kommer upp i skolåldern.

• Begga

Längtar tillbaka till att "vara viktig" i annat sammanhang än att vara mamma ! 
    Barn skaffade jag för ALLA andra orsaker än just att vara hemma när de är små.. ingen speciell njutning i det för mig tyvärr.
    Så nej.

• pergotezzie

ja men självklart skaffar man barn för att inte jobba... barnbidraget räcker ju till massor av saker hihi

vi skaffar många barn för att vi älskar barn och sen för att vi känner att nån saknas liksom

dock var inte dom 2 som kommer nu planerade. de blev lite som en chock

• UpsyDaisy

Herregud...att jobba är rena SEMESTERN jämfört med att vara hemma med barn!

Svar på tråden Skaffar ni barn för att slippa jobba?!?