Stockholmare med barn, vart ska man bo?
Jag är på väg att flytta till Stockholm med mina två barn och jag undrar om det överhuvudtaget finns något barnvänligt område. Vart ska man bo om man kan välja? Antar att man får ta det man får...
Jag är på väg att flytta till Stockholm med mina två barn och jag undrar om det överhuvudtaget finns något barnvänligt område. Vart ska man bo om man kan välja? Antar att man får ta det man får...
Jag har en kompis som bor i Kärrtorp. Skitfint och barnvänligt, de trivs toppen.
Finns väl en hel del bra ställen att bo på.
Rekomenderar tex Sköndal,Gubbängen,Tallkrogen ...många bra ställen på södra sidan..
Tyresö,nacka,Värmdö,Lidingö..
Det beror ju på lite vad du är ute efter..
täby har jag förstått att många gillar :)
Vi bor i Alvik/Traneberg här är det verkligen lugnt och superfint! Tyvärr bor vi bara i en etta, så vi ska flytta, har ett byte på g till sandsborg som är på södra sidan, där är det bilfria innergårdar med lekplaster.
Jag flyttar till Stockholm för att stanna hade jag tänkt =). Helst så hyr jag ett hus, men jag är ensamstående så då blir det inte så stort hus. Jag är ute efter ett ställe där det finns lekpark till barnen och helst en innergård där de kan leka. Det ska vara lugnt och många barnfamiljer.....
allt beror verkligen på prisklass, för områden som f eks. lidingö, bromma, djursholm, nacka osv. kostar sjukt mycket, hyra eller äga.
ett fint område som verkar lugnt är västerhaning, söder om sthlm.
Jag rekommenderar förorterna söder om stan! T.ex Mälarhöjden, Hägerstensåsen, Örby. Är själv uppvuxen där och bor fortfarande kvar och trivs vansinnigt bra! Bodde inne i stan förut men längtade tillbaka. Många grönområden och parker, men ändå hyfsat nära stan.
Finns bra områden i alla stadsdelar/förorter. Jag bodde i en rätt trist förort tidigare men barnomsorgen var toppen och alla ungar verkade trivas. Kolla hellre var ev vänner bor så ni inte har dem på andra sidan stan (det blir gärna
Långt med bilköer). Sedan måste nu ju även kolla var ni ska jobba... Så resvägen blir human vid ex hämtning av barn på dagis.