• Anonym

Blir en gravidmage större på kvällen?

Jag lider av lite tvångstankar om graviditet som jag inte har lust att gå in på här men jag har en enkel fråga. Om jag vore i vecka 14-15 skulle magen vara större på kvällen efter att jag har ätit eller är en gravidmage i den veckan konstant lika stor på både morgon och kväll? Skulle den vara hård eller degig? Skulle jag kunna ha mina gamla kläder om jag vore gravid i den veckan? Hur mycket är normalt att ha gått upp i vikt vid den tiden? Skulle brösten ha blivit större?

• Svar på tråden Blir en gravidmage större på kvällen?
  • Michisen

Nej, du har inte någon enkel fråga.
    Svaren varierar beroende på vem du frågar.
    Frågar du mig - min mage var ungefär lika stor både morgon och kväll i vecka 14-15.

Jag kände livmodern nedanför naveln som en hårdare del, men min mage är normalt sett rätt degig, så det var det för den mesta.

Jag har mina vanliga kläder fortfarande nu i vecka 27.

I vecka 14-15 hade jag gått ner åtta kilo från inskrivningen på grund av konstant illamående.

Mina bröst hade dock svullnat en del.

Nästa person som kommer in och svarar kommer troligen säga helt annorlunda saker - så frågan kanske känns enkel, men svaret är definitivt inte enkelt att ge, då det varierar mellan person till person och ingen här kan svara på exakt hur det skulle vara för just dig.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Anonym

Min mage var större på kvällarna......ang vikten så är det så olika, vissa går upp 10 kg direkt medans andra går upp 1-2 kg.
    Mina bröst blev aldrig större.

Köp ett test om du undrar!!

• Anonym

Kan ju bara berätta hur det var för mig. 

Vid den v syntes det inte på magen, hade gått upp något enstaka kilo(vilket jag iofs alltid gör på vintern) och hade mina vanliga kläder. Mina bröst hade däremot fyllnat på sig en smula.  
    Om jag suttit mycket på jobbet blir magen lite uppblåst mot slutet av dagen. så även när jag var gravid.  

• Anonym

Jag har tagit några clearblu digital som har varit neg det senaste tog jag den 8 juli tror jag.

• Anonym

fär min del hade jag inte gått upp minsta gram utan snarare förlorat en massa kilon.. magens storlek varierade dag till dag och under dagen.
    min bröst har jag inte märkt någon skillnad på alls.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 22:31:38 följande:
    Jag har tagit några clearblu digital som har varit neg det senaste tog jag den 8 juli tror jag.
    Vad är det som får dig att tro att du ÄR gravid då? dessa symton som du skrev ovan eller?

Har du inte haft mens på länge?
  • Anonym

Jag är i vecka 15+0 idag. Magen är absolut större på kvällarna för mig ch har varit i alla mina graviditeter fram till kanske vecka 20 då den börjat vara konstant stor.

Med första barnet hade jag mina vanliga kläder fram till säkert vecka 25 trots stor mage men hade väldigt låga myxor tex.

Andra gången blev det mammakläder i vecka 15 och nu får jag väl snart gå över till mammakläder även denna gång.

Brösten har vaxt alla gånger men aldrig så mycket som den här 3 gravidteten.

• Anonym (yes yes)

Magen är för mig större på kvällarna. Min första graviditet syntes det dock knappt i v.14-15, utan bebismagen kom långt senare. Både andra och tredje grav hade jag rejäl mage vid denna vecka så det är jättteolika, inte bara mellan olika personer utan också skiljer det sig mellan olika grav. Andra och tredje grav började jag tidigt använda mammakläder.
    Första grav märktes ingen skillnad på brösten medan under tredje grav växte de med en/två stl bara första två-tre månaderna. Ja som du ser...det skiljer sig åt!

men varför tror du att du är gravid om testen visar neg? När skulle du haft mens?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 22:34:48 följande:
    Vad är det som får dig att tro att du ÄR gravid då? dessa symton som du skrev ovan eller?

Har du inte haft mens på länge?
    Det som får mig att tro det är att jag har läst om så många som är gravida fast dom har fått neg tester. Men mina symtom är att jag har gått upp 2 kg på ett par månader som sitter som sten och det är ovanligt för mig. Magen har blivit större och just nu är den löjligt svullen fast jag bara har ätit fil med conr flakes och minestronesoppa med en vitlöksfralla till och så drack jag en flaska Trocadero. Jag är inte laktosintolerant.

Mens har jag inte haft sen den 15 juni och om jag hade ägglossning som det verkade så kommer den att vara två veckor bort from nu. Jag har bara haft mens 2 gånger sen den 3 april, runt den 9 maj och 15 juni. Men alla gånger har den varit kort och jag har knappt blödit nåt. Jag har tagit några tester och dom var neg men jag vet inte jag är så orolig att jag ska vara gravid. Det är inte rimligt kanske men jag kan inte hjälpa känslan inom mig.  

Kan man ha flytningar som är precis som dom man har vid äl om man är gravid? Så där halkiga ni vet som kommer en dag eller 2 i månaden?
  • alskdldskjf
    Anonym skrev 2010-07-19 22:22:04 följande:
    Jag lider av lite tvångstankar om graviditet som jag inte har lust att gå in på här men jag har en enkel fråga. Om jag vore i vecka 14-15 skulle magen vara större på kvällen efter att jag har ätit eller är en gravidmage i den veckan konstant lika stor på både morgon och kväll? Skulle den vara hård eller degig? Skulle jag kunna ha mina gamla kläder om jag vore gravid i den veckan? Hur mycket är normalt att ha gått upp i vikt vid den tiden? Skulle brösten ha blivit större?
    Det där är nog väldigt olika från kvinna till kvinna. Det finns ju inga "skall vara" i en graviditet utan det skiljer sig ju väldigt från både mellan olika personer och olika gravditeter.

Min mage har blivit större under kvällarna i samtliga graviditeter, men det där kan skilja väldigt från vecka till vecka. I denna graviditeten kände jag mig enorm på kvällarna i vecka 12 medan jag i vecka 17 funderade på om jag verkligen var gravid för då kände jag inget.

Det finns kvinnor som kan bära sina normala kläder fram tills vecka 30 utan problem, medan andra är och köper mammakläder med resår redan i vecka 8. Så ja, klart du kan ha dina vanliga kläder i vecka 14-15. Min jobbarkompis som väntar sitt första barn började med mammakläder i vecka 22. Det är 8 veckor senare än vad du är i nu.

Igen, det finns inget normalt att gå upp under en graviditet. Bebisen med sina tillbehör sägs väga 12-14 kg vid fullgången. Sedan kan mamman gå upp mycket i vikt i övrigt men det är ju extremt olika. Jag har gått ned i vikt varje gravditet......

Brösten då. Mina blev absolut större runt vecka 8-9 men det la sig efter ett par veckor men jag vet att de kommer att explodera i storlek när bebisen är född och mjölkproduktionen sätter igång.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 22:47:08 följande:
    Det som får mig att tro det är att jag har läst om så många som är gravida fast dom har fått neg tester. Men mina symtom är att jag har gått upp 2 kg på ett par månader som sitter som sten och det är ovanligt för mig. Magen har blivit större och just nu är den löjligt svullen fast jag bara har ätit fil med conr flakes och minestronesoppa med en vitlöksfralla till och så drack jag en flaska Trocadero. Jag är inte laktosintolerant.

Mens har jag inte haft sen den 15 juni och om jag hade ägglossning som det verkade så kommer den att vara två veckor bort from nu. Jag har bara haft mens 2 gånger sen den 3 april, runt den 9 maj och 15 juni. Men alla gånger har den varit kort och jag har knappt blödit nåt. Jag har tagit några tester och dom var neg men jag vet inte jag är så orolig att jag ska vara gravid. Det är inte rimligt kanske men jag kan inte hjälpa känslan inom mig.  

Kan man ha flytningar som är precis som dom man har vid äl om man är gravid? Så där halkiga ni vet som kommer en dag eller 2 i månaden?
    Jag har konstant ÄL-flytningar nu under gravidteten.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 22:51:14 följande:
    Jag har konstant ÄL-flytningar nu under gravidteten.
    Halkiga och trådiga som man kan dra ut några centimeter?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 22:55:57 följande:
    Halkiga och trådiga som man kan dra ut några centimeter?
    Yepp.

Dock är dom mer gulaktiga än de genomskinliga ÄL-flytningarna men annars samma karaktär.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 23:02:11 följande:
    Yepp.

Dock är dom mer gulaktiga än de genomskinliga ÄL-flytningarna men annars samma karaktär.
    Med risk för att vara äcklig men ser man skillnad på dom eller kan man lätt förväxla dom med varann? När du säger gul menar du rejält gul eller minimal skillnad från äl-flytningarna?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-19 23:05:30 följande:
    Med risk för att vara äcklig men ser man skillnad på dom eller kan man lätt förväxla dom med varann? När du säger gul menar du rejält gul eller minimal skillnad från äl-flytningarna?
    Nej dom jag har nu är rejält gula, riktigt nasty men har läst runt och sett att det tydligen är många som får gula flytningar men förmodligen även vanliga genomskinliga. Återigen så är det ju olika för alla.
  • Anonym

Jag är gravid för tredje gången och jag kan säga att det där med flytningar är inget att gå på...
    Dom har för mej aldrig varit annorlunda när jag vart gravid, bara nu denna tredje gång kan jag få ut hela klumpar som fasta gele klumpar, trodde själv att dte var slempropp men min bm säger att det nog är flytningar.
    Det jag menar är att om jag inte vetat att jag varit gravid skulle jag aldrig noterat det på nåt sätt genom flyningarna..
    Mina bröst har endast denna tredje gång växt så jag märkt det, kanske för att dom var alldeles små och tomma av de andra 2 gångerna, min mage har iallafall denna gången varit mest svullen fram till v.14-15, därefter kunde jag märka att det inte bara var svullnad längre utan en äkta liten framträdande bebismage...
    Allt är olika för alla och olika för varje graviditet, jag tycker du ska kontakta din barnmorska och berätta om din mens, hon kanske om hon misstänker nåt kan skicka dej så att du får göra ett ultraljud..hon kankse även kan känna på magen ifall du skulle vara lite längre gången.

• Anonym

Jag har inte mått illa eller nåt sånt har inte fått acne brösten är som vanligt förutom vid förra mensen då dom svällde ganska mycket men det försvann ju efter nån dag. Jag kissar inte mer vad jag har märkt. Inte kan jag vara gravid? Jag har ju fått mens i rätt tid i maj och juni men det är nu den strular.

Svar på tråden Blir en gravidmage större på kvällen?