Grindvaktens kennel ang leonberger?
Någon som har en hund från denna kenneln och kan berätta mer?
funderar på att kontakta dem för fodervärdsvovve..
Någon som har en hund från denna kenneln och kan berätta mer?
funderar på att kontakta dem för fodervärdsvovve..
Vart finns denna kennel ? Har aldrig hört talas om den ärligt talat.. Vi har haft leonberger tidigare & jag har även arbetat på leonbergerkennel en kort period. Sambon känner till väldigt många kennlar (han har enormt intresse för stora raser) Jag kan sätta mig & googla lite & se vad jag kan få fram om just denna kennel, har en hel del dötid när jag sitter på jobbet..
Av det jag kan se på kennelns hemsida så verkar det vara bra seriösa uppfödare som avlar på friska hundar
Tack så mycket Zezana :)
Vilka stora hundraser är ni intresserade av?
kul att snacka hund :D
Du får gärna inboxa mig så kan vi snacka hund hur länge som helst
Kikade på föräldradjuren till senaste kullen (misstänker att dom söker fodervärd till en valp?)
Allt ser jätte bra ut enligt mig, verkar inte finnas några HD-problem eller så (som är väldigt vanligt på stora raser) Ska ta & fråga sambon om han känner till kenneln, han har som sagt bättre koll än mig när det gäller sådant.
Du är inte intresserad av att köpa en valp ? Vet en kennel utanför Uppsala (Österbybruk) som har en tikvalp kvar (om hon inte blivit såld senaste dagarna)
Min sambo har haft pyrreneerhund & Sankt Bernhard tidigare, men han är intresserad av alla stora klumpiga hårbollar Vi var påväg att köpa en pyreneisk mastiff, har även kikat mkt på berner sennen.. Men nu slutade det med att vi hämtar en liten goldenpojk om 1½ vecka. (har tänkt mkt praktiskt, har barn, långt till släkt & vänner osv.. så det är lättare med en mindre hund för våran del just nu iaf)
Har precis pratat med sambon, han kände igen kenneln när han såg hemsidan & han tror att dom är seriösa
Låterfinfint!
De har en tik på 2-3år och en hanvalp just nu!
www.familjeliv.se/Forum-5-82/m53570125.html :)
mer passande ts för att snacka hund!
Vi var i kontakt med grindvaktens kennel för ett tag sedan och de var mycket trevliga och verkade jätteseriösa. En toppenkennel o du frågar mig som aktiverar sina hundar och är uppfödare just för att de älskar hundar och inte all komers kring utställningar och dylikt.
Dock backade vi pga att vi bestämde oss för att skaffa en mindre hund då det passar oss bättre just nu.
Tack för svaret :)