• Jossis87

Perfekta dejten?

kan någon hjälpa mig att få ihop en riktigt bra dejt imorgon?? Jag har bjudit hit killen och jag tänkte servera en supersmarrig kycklinggryta med mango. Tända lite levande ljus, någon bra musik i bakgrunden... Finns det något mer som skulle kunna sätta en guldkant på kvällen? Kan tillägga att vi bara träffats i drygt 2 veckor.... Alla tips är välkomna

• Svar på tråden Perfekta dejten?
  • Julias Farsa

Låter väl ganska perfekt som du planerat redan, ska han sova över också eller? Då kan ni ju passa på och ta en promenad och käka frukost ute, om ni sover till typ 9-10 är  det redan ganska härligt ute

• Jossis87

Jag hoppas på att han kommer sova över iaf   Det var en rolig idé att äta frukorst ute! Sällan man tänker på att man kan göra det... Mitt stora bekymmer för kvällen är att hitta ett vin som passar till maten :s
    Åh vad jag längtar! Det är så härligt att vara nyförälskad Skrattande

• Stardust83

Kanske spela nåt roligt spel som man kan skratta lite åt..Om du har nåt sånt. :) Eller hitta på nån smarrig efterrätt..

Vet hur du känner.pirr i magen va?

• Jossis87

Ja, massa pirr i magen, nästintill en nervös känsla, fast mycket bättre! :) Jag har lite smarrig efterätt i frysen Philadelphiatårta

• Stardust83

Ja men då så..Bra med efterrätt :)

Mmm...nervöst ja..men bra o vara lite nervös.då gör man bättre ifrån sig..Iaf när det gäller att hålla tal o sånt men tror även det gäller när det kommer till kärlek o sånt. Har du nåt skoj spel?

• Strumpläst83
    Jossis87 skrev 2010-07-20 13:41:57 följande:
    Jag hoppas på att han kommer sova över iaf   Det var en rolig idé att äta frukorst ute! Sällan man tänker på att man kan göra det... Mitt stora bekymmer för kvällen är att hitta ett vin som passar till maten :s
    Åh vad jag längtar! Det är så härligt att vara nyförälskad Skrattande
    Provat Dryck-nyckeln på Systembolagets hemsida? Enklast är ju om man väljer ett av deras recept rakt av, men ofta kan man hitta liknande recept och få tips på drycker som passar.
    Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • Jossis87

Nä, jag har ju inte det :s Har TP och M.I.G, men det känns inte så jätteskoj att spela på bara 2 pers... Vi gillar TV-spel båda två men det har jag inte heller nått roligt :s

• Stardust83

Hmm...Ja ni kanske kommer sitta o prata så att kvällen flyter på ändå..Då behövs inget spel :)

Om du har balkong o solen är framme kan ni ju sitta där..

• Jossis87

Balkong har jag, men inte kvällssol :s Jo, kvällen kommer nog flyta på bra ändå utan spel :)

Köpte hem två olika viner, någon borde ju funka dugligt, varken han eller jag är några vinexperter

• Stardust83

Blir nog kanon ska du se :) tänd ljus på balkongen så kan ni njuta av sommarkvällen i varandras sällskap :)

• Julias Farsa

du måste berätta hur det gick sen  :)

• Jossis87

Dejten var hur bra som helst! Maten och efterätten var riktigt uppskattad Vinet var gott, vi kollade på The Holiday och myste en massa i soffan Tyvärr så sov han inte över för han hade inte tagit med sig linsvätska och han var inne på sina sista linser så han var tvungen att gå hem jag hade fått följa med honom hem men jag fick en ny kissekatt igår och kunde ju inte lämna henne ensam första natten...
    men han lovade att nästa gång skulle han fixa dejten med mat och allt

Jag är så glad!!

• Jossis87

Det var ju roligt så länge det varade... Ikväll så ringde han och sa "vi måste prata"... Ni kan ju gissa hur det samtalet slutade...  Gråter undrar när det ska vara min tur att faktiskt träffa någon där mina känslor blir besvarade...

• Julias Farsa

Tråkigt, när du hade gjort en ganska stor insats. Det är bara på det igen. Det var varken dig eller daten som det var fel på. Så grubbla inte över det, hans förlust.

• Jossis87

Jo jag vet att det inte är mitt fel på något sätt.. Han hade bara inte rätt sorts känslor... Bara hoppas att det kommer en dag då jag också får uppleva hur det är att vara älskad av någon...

• Julias Farsa

Jag läste en dikt skriven av fjortis en gång, den löd såhär:

Kärlek är det bästa som finns!!....but whatta fuck lixom

Tänkvärt va? :)

Inte det lättaste att hitta den rätta. Har själv problem med det. Men tills jag hittar en, så har jag inställningen att jag kan vara lika glad och lycklig för det.

• Jossis87

jo jag har försökt med det också och det går ju rätt bra... tills sånt här händer... men men... det är bara att sörja en stund och sen gå vidare... vem vet.. drömprinsen kanske står runt hörnet man måste bara våga ta steget utanför dörren....

Svar på tråden Perfekta dejten?