• Lilly Li

Tips på "sommarstugemat"?

Hur gör ni med mat i sommarstugan?

Vi ska för första gången vara själva en vecka i svärisarnas sommarstuga och jag vill inte stå i köket hela semestern... Solig

Vad äter ni för något? Vi är en famlj med barn på 1 och 3 år.  Glad

• Svar på tråden Tips på "sommarstugemat"?
  • Frontline

Sommarmat för mig är kokt färskpotatis vispad grädde med krossad ananas i och sen burkskinka, jag brukar ha lite citronmajonäs vid sidan om för alla vill inte ha det i grädde/ananasen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • caspersmamma 08

När vi brukar åka till fjällen gör vi den mesta maten hemma så det bara sen och värma.
    Det vi gör är ex: köttfärssås, lassange, korvstrogganoff, kycklinggryta
    När vi är i sommarstugan så blir det väldigt mycket grillat

Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • FruJohansson82

Pannkakor går alltid bra Sen så är det ju mycket mer som man kan förbereda hemma och bara ta fram, tex paj, lasagne, gratänger, pastasallader, m.m.

• Lilly Li

Det hade varit kanon om jag hade kunnat gör den mesta maten hemma, men sommarstugan är 7 timmar bort, så det blir lite knivigt med transporten...

Det kanske kanske får bli tacos varvat med grillat hela veckan...

Nån mer med tips?

• FruJohansson82

Paj kan man ju göra massa olika och är ganska smidigt att göra på plats. Pastasallader kan man ju oxå variera massor..

• Jiinii
    Frontline skrev 2010-07-20 12:14:10 följande:
    Sommarmat för mig är kokt färskpotatis vispad grädde med krossad ananas i och sen burkskinka, jag brukar ha lite citronmajonäs vid sidan om för alla vill inte ha det i grädde/ananasen...
    skojar du??
  • Marzenie o dziecko

spagetti och köttfärsås...grillat...risotto...bigos....falukorv och stuvad potatis....mousaka...jansons frestelse...fiskgratäng...soppor...pizza(hemmagjord)...hamburgare...tacos....ravioli...köttbullar...heltstekt kotelttrad...mm lätt mat som inte kräver så mycket tid.

• FruJohansson82
    Marzenie o dziecko skrev 2010-07-21 15:27:53 följande:
    spagetti och köttfärsås...grillat...risotto...bigos....falukorv och stuvad potatis....mousaka...jansons frestelse...fiskgratäng...soppor...pizza(hemmagjor d)...hamburgare...tacos....ravioli...köttbullar... heltstekt kotelttrad...mm lätt mat som inte kräver så mycket tid.
    Vad är bigos??
  • Marzenie o dziecko
    FruJohansson82 skrev 2010-07-21 15:28:55 följande:
    Vad är bigos??
    En surkålsgryta med olika köttsorter i...den tar lite tid att göra men det är inte så jobbigt som det låter...+ att man kan ha den i flera dagar. Goggla för det recept som tilltalar dig mest.  Man kan skippa vinet om man ej vill ha det...det går även att göra med kyckling.
    Det är en polsk traditionell maträtt.
  • Frontline
    Jiinii skrev 2010-07-21 15:22:48 följande:
    skojar du??
    Nej varför skulle jag göra det för...

Skojar du med mig eller vad är det frågan om?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Tips på "sommarstugemat"?