• LindaHirvonen

Huvudvärk, yrsel, illamående, dimsyn m.m

Vad kan det vara??

Har givetvis kontaktat läkare då det pågått sedan april i år..
    Hade då i APRIL problem med Yrsel, illamående, huvudvärk m.m...
    Var då till en läkare som kollade upp balans, reflexer,  tog blodsocker, saltprover osv... Just den gången kunde de inte förklara vad det berodde på så nöjde mig med det.. Alla prover visade normalt..

Sen har detta gått i perooder och det har liksom kommit och gått sedan april,  men nu sedan typ 2½vecka tillbaka så har jag haft huvudvärk, varit tröttare än vanligt, varit ovanligt hungrig till och från, har yrsel, illamående, ser suddigt ibland och har ont "ute" på huvudet m.m..
    Har varit inne och gjort en röntgen av hjärnan och den var Normal..
    Har fått en läkar tid till torsdag nästa vecka hos en jättebra läkare för att utreda varför jag har dessa "Symtom" och vad det beror på..

Är yrslig från morgon till kväll men kke mest innan och efter jag ätit precis, ibland svimningskänsla, Huvudvärk som kommer och går, Extremt trött, Illamående....

Tänkte kolla med er därute om ngn har varit med om liknande och vad det har visat sig vara???

Ps. Kan tillägga att jag inte är Gravid.Ds

Kramar Linda

(¯`°?.¸ ♥Melissa, Nova & Cornelia/ ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Huvudvärk, yrsel, illamående, dimsyn m.m
  • Stardust83

Hej.

Är absolut ingen expert men har dom kollat och uteslutit "kristallsjuka" eller vad det heter?

Kram

• LindaHirvonen

Nej det har dem inte gjort, Har dem inte ens pratat om... Vad är det???

• Stardust83

Hmm..ja nu är jag som sagt ingen expert men träffat en förut som haft det.Tror det har med kristallerna i balansorganet att göra.Pröva att söka på google om det.

• LindaHirvonen

Sökte på google om det och Hittade info och Dem gjorde exakt sådana tester när jag var hos läkeren i April. Och då hittade dem ju inget.. Hmmmm.... Är ju inte så yr så att väggarna "snurrar" men ska defenitivt nämna detta för läkren nästa torsdag :)

• Stardust83

Ja gör det så du får veta vad det är för fel.Inget roligt att vara yr hela tiden.Jag kan bli det när jag böjt mig eller liknande men vet att det beror på lågt blodtryck. :)

Lycka till!

kram

• Kallisto

Hej,

Jag har liknande symtom och har problem med bihålorna som svullnar. Svullnaden sprider sig till öronen och det orsakar yrsel och illamående, nästan som åksjuka. I samband med detta får jag även ont i huvudet, i panna och under ögonen, det blir ömt för beröring där. För mig fungerar Rinexin när jag känner att det är på väg och Nasonex som förebyggande.

Lycka till!

• LindaHirvonen

Stardust83: Har normalt blodtryck fick jag reda på för 2 veckor sen så Blodtrycket är det inte..

Kallisto: Har ju inte ont i panna och runt ögonen utan huvudvärken itter mer bak i huvudet.... Oki, har ju Nasonex liggandes på recept har dock inte behövt använda det då jag inte varit förkyld eller så...

Blodvärden är bra å jag Dricker och Äter som jag ska....

• Kallisto

Det är inte så att du spänner dig mycket då? Spända axlar/nacke kan även det leda till yrsel. Hur som helst, lycka till nu och hoppas läkaren hittar felet. Yrsel är inget roligt alls!

• LindaHirvonen

Är inte särskilt spänd, inte enligt mig själv eller läkaren heller, men som sagt ska verkligen prata med läkaren om allt :)

• bideford

Hur blev det min din yrsel och alla andra symtom? Kom de fram till vad det kunde vara?

• Johnny H

Hallo! Det var ett tag sen du skrev om ständiga huvudverken typ! Har du blivit kvitt den eller? Hälsningar: Johnny

• aladyone

Det där låter precis som det jag har varje år men ingen läkare verkar komma på var det är.Får det i september och de varar till Nov.Varit hos olika läkare.Gjort rötgen.Inget syns proverna är fina.Men gjorde ett ryggmärgsprov.Fick till svar att de bara såg att att imunförsvaret jobbar mer änn vanligt.Brukar aldrig annars ha huvudvärk.Men de blir en spänning i hela ansiktet.Känner sig som svullen inuti.Går ständigt som nu när jag har det här och små vinglar.Även jag kan må illa av dagar då de vinglar mer.När spänningen lättar blir det bättre.Som allergi men mer.För jag vet att jag inte är allergisk.Känner igen att man har hunger kännslor på ett annat sätt.Vill verkligen bli av med detta då det är tröttsamt och slitsamt.Är trött jämt.Som man behöver sova hela tiden under denna period.Haft så här i flera år med aldrig fått svar.Man fungerar inte riktigt när det pågår.

Svar på tråden Huvudvärk, yrsel, illamående, dimsyn m.m