Livmoderstapp
Hej på er i sommaren.
Vi ska ge oss på första försöket här med nummer ett och får se hur lång tid det kan tänkas ta att få till en liten en. Dock har jag lite frågor och massor med tankar som snurrar i mitt huvud (är tyvärr VÄLDIGT analytisk och filosofisk av mig).
Har tre huvudområde som jag undrar över;
* Jag gjorde mitt första cellprov 2004 (24 år) och det visade kraftiga förändringar och man gjorde en biopsi som sedan ledde till en konisering (eller vad det heter...). På min efterkontroller (sista förra året) så har inga cellförändringar setts.
Kan min konisering 2004 påverka mina möjligheter att bli gravid eller öka riskerna för missfall?
* I åldern 14-18 hade jag nästan alltid svamp i underlivet. Vi bytte p-piller vilket hjälpte under en längre tid sedan träffade jag en kille vars spermier jag verkade reagera starkt emot och då fick vi använda daktakort för at bli kvitt det. Nu i vuxen ålder så kommer det ytterst sällan och nästan uteslutande bara på det yttre.
Kan dessa svampinfektioner påverka mina möjligheter att bli gravid? Kan jag möjligtvis ha för "sur" miljö för spermier att överleva i?
* Min sambo är väldigt välutrustad och jag i min tur "upplevs" som väldigt liten. Jag kan omöjligt veta hur "stor" jag är i förhållande till andra tjejers slidor men får ständigt den kommentaren av tidigare partners att jag känns "trång". Just med min sambo sedan 4 år så känns det som om jag förlorar oskulden varje gång (kanske inte så skönt..) och det bidrar med att jag drar mig för att ha sex vilket igenligen bara förvärrar situationen för desto längre jag väntar desto mer ont gör det..
Men iaf, vid ett tillfälle i våras så råkade han bli lite ivrig i sin orgasm och kom lite väl långt in och jag kände verkligen hur ont det gjorde högt uppe i mig. Han måste ha kommit åt livmoderstappen?? Väl efter avslutat samlag så blödde jag ymnigt som slutade efter 1-2dagar.
Jag är livrädd att vi förstörde något när detta hände och i kombination med min tidigare konisering så är jag rädd att spermier inte kommer komma upp eller att ägget trillar ut...
Kanske lite knasiga tankar men detta snurrar och vill bara få lite "ro" i hjärnan då detta ska vara en rolig och härlig upplevelse för oss båda nu när vi ska försöka.
Tack för er tid och ert svar!