Ökad blödningsbenägenhet av Ipren?
Som ovan alltså..
Blöder man mer om man tar Ipren?
Som ovan alltså..
Blöder man mer om man tar Ipren?
Puffar....
Ipren innehåller acetylsalisyrsyra och det är ett blodförtunnande medel så om du blöder så blöder du mera. Jag och alla som har Blödarsjuka får inte äta såna mediciner just för att det är blodförtunnande medel.
Jaha ja, lite förvirrad, men anledningen till att jag frågar är att jag upplever att man blöder mer om man tar Ipren vid mens, än om man tar alvedon. Det verkar mer lättflytande och mindre koagulerat helt enkelt.
Jaha ja, lite förvirrad, men anledningen till att jag frågar är att jag upplever att man blöder mer om man tar Ipren vid mens, än om man tar alvedon. Det verkar mer lättflytande och mindre koagulerat helt enkelt.
Ibuprofen är inte acetylsalicylsyra nej, men även ibuprofen har viss hämmande effekt på trombocytaggregationen, vilket innebär att det kan ta längre tid att sluta blöda.
Det där med magsår har att göra med att substansen påverkar prostaglandinerna, som skyddar magslemhinnan, men som även är inblandade i inflammation och värk vid inflammation.
Jag har hört från en apotekstekniker att ipren är blodförtunnande men på mens har den motsatt effekt. Alltså man blöder mindre när man tar ipren.