golftok skrev 2010-07-20 20:13:22 följande:
Det ÄR dumt att gå till läkaren men jag blev mer stressad av att läkaren tog det så allvarligt. Förhoppningsvis är det ingen fara men när man slår på "nattliga svettningar" på nätet så kommer det nästan enbart upp länkar om hemska sjukdomar. Har dock också läst om sköldkörteln och jag hoppas att det bara är den fast det var mest kvinnor som fick problem med den har jag för mig?
Idag när det var så varmt ute kände jag på min man och då var han sval och kallsvettig istället för varm som vi andra. Inte heller detta är normalt, dessutom tycker jag att han sett lite vit ut i ansiktet, speciellt kring munnen så där som sjuka kan se ut ibland...
Ska försöka att inte oroa mig men det är skönt att ventilera lite här för jag vill inte hålla på och älta detta med min man för jag vill inte att han ska bli mer orolig själv.
Problem med sköldkörteln är vanligare bland kvinnor, men män kan absolut råka ut för problem med den också! Han kanske helt enkelt har fått svårt att reglera sin kroppstemperatur, det kan vara en så enkel sak som att han druckit för dåligt. Men jag tycker du ska vara glad att läkaren tar det på allvar, då får ju din man (och du!) hjälp!