• Anonym (Martina)

Gammal kärlek rostar aldrig???

Vi kan kalla honom Daniel, mannen jag träffade och blev blixtförälskad i för 5år sedan. Vi var båda separerade med barn som hade otroligt mycket gemensamt. Intressen, tankar om livet och det vart många långa härliga diskussioner om allt mellan himmel och jord. Vi klickade på alla plan tills lilla jag blev "rädd" när det började bli allvar och backade ur.
     Vi kapade kontakten helt även om jag ibland hörde lite ryktesvägen om vad som hände i hans liv (självklart så visade det sig efter ett tag att vi har ett par gemensamma vänner - som vi inte visste om när vi träffades). Jag träffade en ny man och jag hörde att han också hade träffat en ny. Han fanns ofta i mina tankar i börjar men sen vart det mer sällan .... Ett år efter vi gjorde slut kom det ett sms, jag svarade inte. Nyårsafton ringde han. Jag svarade och han önskade mig ett gott nytt år och han avslutade med ett jag saknar dig.
    En månad senare kommer att stort grattis sms, när jag ligger på BB med min nyfödda son på bröstet. Jag hör ryktesvägen att han ska gifta sig och jag skickar blommor genom en vän.
    Det går ett tag och han messar ibland. Ibland svarar jag men oftast inte.
    Tiden går...och i går var det 5år sedan vi blev tillsammans och han ringde mig. Fortfarande efter alla dessa år så blir jag  skakig av att prata med honom, varm glad. KOmmer de här känslorna aldrig att försvinna?
    Jag älskar mitt liv, min man, våra barn.

Men Daniel finns alltid där i bakgrunden..hur mycket jag än kämpar så kan det räcka med ett ynka sms för att få mitt hjärta att slå fortare. Det finns fortfarande någonting mellan oss och jag vet inte hur man ska få det att försvinna! Att vänta ut det verkar ju fungerar mindre bra....

Är det så illa att gammal kärlek faktiskt aldrig rostar?

• Svar på tråden Gammal kärlek rostar aldrig???
  • saltabanditen

Min definition av gammal kärlek är den som håller ihop par även efter 78 år som gifta.
    Den där kärleken som som inte har med förälskelse att göra. Den som uppstår efter många år då paren sas växt in i varandra och ofta dör med kort mellanrum.
    Och jo, jag vet att den defenitivt kan rosta.

Det du upplever skulle jag kalla för idialisering av gammal förälskelse och verklighetsflykt undan den gråa vardagen.
    Men du skriver kortfattat och inte speciellt utbroderande så vad vet jag vad. 

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Anonym (Martina)

Förstår absolut vad du menar för iband kan det kännas som att det faktiskt är en slags idealisering och undanflykt ifrån den ibland grå vardagen men det kluriga är att vi båda då har en viss tendens att "fly" ungefär samtidigt.

Det vore mer förståligt om jag var ensam om att känna att det här "behovet" att faktiskt ha kvar honom i mitt liv men så är det inte heller. Jag försöker stöta ut honom men han nässlar sig in igen
    .
    Och på något skumt sätt så finns vi ändå alltid där för varandra fastän vi inte borde. Vi träffades, av misstag, ute för inte så länge sedan och det var utan tvekan som att dra klockan 3,4,5 år tillbaka i tiden. Jag har ett hmm par ex och är mer än nöjd med mitt liv som det ser ut nu men just han finns alltid där i perifiern på något skumt sätt.
    Vi verkar inte kunna släppa varandra... trodde liksom att tiden skulle göra sitt.

Både han och jag känner att jag "flydde" av helt fel orsaker, kanske är det så att jag innserst inne fortfarande undrar över hur livet faktiskt hade blivit med honom och på någon nivå "ångrar" att jag avslutade det vi hade.

Svar på tråden Gammal kärlek rostar aldrig???