• Bebis050810

Kan jag gå ut med min 2-åring som har feber?

Min dotter på 2 år är förkyld och nu i em fick hon feber, 38,8 grader.
    Kan hon vara ute trots febern? på dagen och/eller kvällen? om hon typ sitter i vagnen.

Vi ska iväg på en aktivitet imorn kväll, synd att missa den, men vill ju såklart inte riskera hennes hälsa!

Hur skulle ni gjort?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Kan jag gå ut med min 2-åring som har feber?
  • Mariohn

Jag skulle då verkligen inte släpa ut ett litet barn med feber. Vet du vad feber är och vilken funktion feber fyller? Du vet...det där som man lärde sig i grundskolan?  Vill du själv vara bland en massa folk och släpas runt när du har feber? 

• Twilight

Sitter hon i vagnen är det inga problem, lite frisk luft har ingen dött av

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • MammaHela

Ja självkart kan du ta ut barnet. Bara för att man har feber så ska man inte stänga sig inne, det kan tom vara bättre att vara ute än inne.

Frisk luft är bara nyttigt, men ha koll på barnets allmäntillstånd, det kanske inte orkar lika mycket som vanligt.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Twilight

Ingen som sagt att det är bland en massa folk väl? Jag hade då gärna legat utomhus i en vagn om jag hade feber... Men inte bland en massa folk förstås

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • norgesessan

Hmm...Bebisar har jag alltid tatt med ut,om vi ska vara utomhus, och inte behöver ha massa kläder på. Eftersom dom ligger i vagn...Så din tvååring hade jag nog tagit med eftersom hon ska sitta i vagn..Är det utomhus? Stirrigt? Jag tar alltid med febernedsättande om jag går iväg (både Ipren och tex. panodil, eftersom dessa kan kombineras).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • MysTic PrincesS

Om hon är hyfsat pigg trots feber så kan hon sitta i vagnen och vara med en stund iaf.

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • MammaHela
    Mariohn skrev 2010-07-20 19:42:41 följande:
    Jag skulle då verkligen inte släpa ut ett litet barn med feber. Vet du vad feber är och vilken funktion feber fyller? Du vet...det där som man lärde sig i grundskolan?  Vill du själv vara bland en massa folk och släpas runt när du har feber? 
    skitsnack...

läkarna tom rekomenderar en att ta ut barnet så det får frisk luft. Självklart ska barnet inte släpas runt, men sitta i vagnen är det inga problem med
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • norgesessan

Det blev inte så snyggt, mitt inlägg

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Mariohn
    MammaHela skrev 2010-07-20 19:44:47 följande:
    skitsnack...

läkarna tom rekomenderar en att ta ut barnet så det får frisk luft. Självklart ska barnet inte släpas runt, men sitta i vagnen är det inga problem med
    Frisk luft, ja. Jag tolkade det som att TS skulle iväg på en aktivitet som det var synd att avbryta. Jag går ut med min son i friska luften när han har feber. Men jag binder inte upp mig för någonting utan håller det på en nivå där jag snabbt och lätt kan ta mig hem om han vill och tillgodose hans intressen när han behöver det.
  • Bebis050810
    Mariohn skrev 2010-07-20 19:42:41 följande:
    Väldigt otrevlig svar måste jag säga!! så förbannad behöver du inte bli och läxa upp mig! jag frågade bara om råd och om hur ni andra skulle göra....
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Kan jag gå ut med min 2-åring som har feber?