• colan

Hur mår ni i vecka 24?

Hej där ute!
    Är lite nyfiken på hur andra runt vecka 24 mår.
    Jag har sedan nån vecka tillbaka börjat få lite ont nertill i ryggen och magen börjar kännas tung där nere samt att det är lite svårt att hitta bekväma sovställningar.
    Som tur är vägs det upp med de mysiga sparkarna man får där innifrån:)

• Svar på tråden Hur mår ni i vecka 24?
  • annkar78

Hej,

JAg tycker att jag mår bra. Första månaderna var jobbigare med trötthet osv. Visst att ryggslutet gör lite ont ibland men inte så att det stör så mkt. Håller med om att magen börjar kännas tyngre!

• nataliel

Väntar barn nummer två nu och denna graviditet känns väldigt olik den första. Mår jätte bra förutom foglossning som verkar komma och gå:(. Annars känner jag mest av tyngd och ibland sammandragningar.

• glitterfjolla

är nu i vecka 25 men håller med dig TS.
    Mer värk i ryggen och lite "tyngre". :) Jag har nog bara en sovställning där
    jag kan somna och som är bekvämt och det är på sidan med ryggen mot
    mannen så fötterna kan sticka ut i det fria. haha :)

(¯`°?.-> Vi två ska bli tre BF 5 nov <-.?°´¯)
  • LittleMissN

Samma här! Väntar 2an i v.24 nu och tyngd är det mesta jag känner av i ryggslutet, lite foglossning antagligen, tycker dock också att det känns "trångt i magen", det drar och så... Kan kanske vara att liten trycker...

Trött i perioder men det är väl också för att jag har en aktiv 2åring här hemma som håller mig väldigt sysselsatt :)

• glitterfjolla
    LittleMissN skrev 2010-07-20 23:18:33 följande:
    Samma här! Väntar 2an i v.24 nu och tyngd är det mesta jag känner av i ryggslutet, lite foglossning antagligen, tycker dock också att det känns "trångt i magen", det drar och så... Kan kanske vara att liten trycker...

Trött i perioder men det är väl också för att jag har en aktiv 2åring här hemma som håller mig väldigt sysselsatt :)
    ni kvinnor som klarar av graviditet OCH småbarn hemma förtjänar ett pris!
    (¯`°?.-> Vi två ska bli tre BF 5 nov <-.?°´¯)
  • Maddie72

Hej väntar 2:an. Är i v 23+1 idag.  Var gravid senast för 4 år sedan. Och OJ vad man glömmer. =) I början av denna grav frågade jag mig många gånger vad jag gett mig in i igen.Mådde mkt illa då och guuud vilket blurr i magen det var då. Det är som tur över, blurret alltså. Illamåendet finns där ff då jag är för hungrig. Längtar sååå till november. Är  mkt nyfiken på den lill* krabaten i magen. Den buffar mkt och ofta, mest då  jag sitter stilla. Är jag igång för mkt känner jag av mkt sammadragningar och att det är tungt. Har märkt att jag går och lyfter upp magen lite. =) Kan inte gå och stå för länge. Då gör det ont i ryggslutet. Höfter och bäcken känns det i mkt om jag står om jag råkar stödja bara på ett ben liksom. Hitta sköna sovställningar är inte enkelt. Jag har fått ta till kudde mellan knäna redan. OJOJ. Att ta sig upp ur sängen är ju en liten historia bara det. Min fyraåring gillar att vara nära mig mkt och det blir en del förmaningar om att han ska vara rädd om magen. Det är ju inte så skönt att få en fot eller armbåge nertryckt i magen. Ofta får jag påminna honom om att jag inte kan göra vissa saker pga bebis i magen. Ibland försigkommer han mig då jag säger att det är svårt eller att det inte går: "Är det för att du har bebis i magen?" Han är för go!

• Sarah80

Väntar barn nr2  och nu mår jag bättre än vad jag gjorde med ettan.. då mådde jag illa tills jag var i v 26 eller om det var 27 därimot har jag jordens foglossning och ibland kan jag itne ens ta mig ur sängen.. känns väl lite så där.. men men.. den som väntar på nått gott =)

• colan

Är verkligen imponerad av er som redan har små älsklingar att ta hand om mitt i allt det här också:)
    Skönt att höra att det är fler som känner som jag. Man vet ju om att det kommer bli värre och värre (eller bättre och bättre eftersom det betyder mindre tid tills man får träffa bebisen) men jag tycker folk är väldigt bra på att påpeka detta för att inte tala om hur många det är som säger "Nä men i november, det är ju jäääättte långt dit"
    Såå långt är det faktiskt inte, har ju gått över hälften känner jag då.
    Meen va man längtar! Ha det fint i värmen:)

• skrållan1978

väntar nummer 7 och är i v 26. Mår bra förutom lite mkt sammandragningar o mensvärkliknande ont. Börjar känna mig lite tung o blir lätt trött i ryggen. fått ett enormt sug efter frukt nu sista veckan=)

Nummer 5 i magen=)
  • Agnes83

Är i v.25 och mår rätt kass. I princip bunden här hemma pga svår foglossning och onda sammandragningar, sover dåligt och har noll tålamod och ett tråkigt humör som går ut över resten av familjen. Nästa steg nu är rullstol för att öht komma ut och det känns sådär kul..
    Men jag försöker hålla humöret uppe och glädjas åt de små sakerna som att jag fick skjuts till badet idag!

• dagsihöst

Är i v 24+1 och känner också mig tröttare långt ner i ryggen. Känns också som träningsvärk i ljumskarna emellanåt, någon annan som känt detta? Har även en hel del sammandragningar vilket jag iofs står ut med om det inte hade varit så psykiskt påfrestande då jag inbillar mig att det är något fel.. Ska ju dock vara normalt med sammandragningar..

• matteme

är i vecka 24 och jag mår jätte bra måste jag säga :)) Väntar mitt första :))
    innan mådde jag bara så dåligt, var tråkig, mådde illa och hur trött som helst.

Nu har jag humöret uppe, älskar att sitta och mysa med min sambo och känna de små sparkarna tillsammans :D glädjen är så stor!!!
    Nu är det inte långt kvar till den lille/a kommer :D

• LillaVargen

Hej! Jag är med i v 24. Mitt tredje barn. Har en 2,5 åring och en 1 åring här hemma så mkt vila blir det inte men jag mår mkt bättre än vid förra graviditeten. Sover bra med 2 täcken, måste "rulla upp" på ett för att slippa fogkänningar ;) Inga sammanragningar ÄN. + 10 kg men va gör det? Snart November! Sommaren kommer rusa förbi =)

• Snowy

Första barnet och är i V. 24. Mår toppen. Inte ont, inte tung, inte något illamående. Bara kåt och glad!!

• PetraHelena

Låter som att jag har alla symptom som ni andra, skönt! =)
    Är så glad att jag inte sover lika mycket längre, men är däremot trött på att arbeta i full kraft, har fogdlossning och sammandragningar och en sån jävla smärta i ryggen som inte går att göra något åt just nu. Känner mej som en gammal gammal kärring.

vart desutom ledsen igår och fick en stark längtan efter min gamla kropp. Detta är mitt första barn och att inte ha någon midja längre förbryllar mej, känner mej inte snygg längre, möjligvist söt vissa dagar och höga klackar och massa smink är inget för mammor får jag höra.

Det där avgör man ju själv, ser fram emot att bli en "milf" och kommer bli världens bästa mamma, men den fulständiga förändring som händer går undan, det är ett faktum bara att konstatera.

kram på er, och luycka till! det är fan inte långt kvar nu!!! =)=)

• traxxas

Jag är exakt i vecka 24 idag.
    Mår sådär mkt ont i ryggen och översidan av magen mest på höger över sida av magen. vet inte vad det beror på.
    Idag har det varit värsta dagen.
    Har någon känt likadant?

Svar på tråden Hur mår ni i vecka 24?