• mammaspinglor

Någon som har varit på kolmården

Vi ska åka dit nästa vecka  med en 4 åring och en 2 åring.Vad uppskattar dem?. kan man hoppa över något?
    Har hört att det är väldigt lång kö till delfinshowen stämmer det?. Finns det några karuseller?. är det långt mellan djuren alltså stora avstånd?

• Svar på tråden Någon som har varit på kolmården
  • badplats

Bamses värld är väldigt uppskattat av småbarn.
    det är rätt mycket gå, men många djur på vägarna och man kan lätt hoppa över vissa delar gå in på www.kolmarden.se där finns kartor och mer info

• Winterfresh

Var där tors-fre förra veckan med en 2½ åring och en 2 månaders.

"Hagarna" ligger nära varandra så man ser mycket djur, Bamses värld rekomenderas. Kön till delfinshowen var ofantligt lång när vi var där men man kan köpa nån extra biljett som gör att man går före kön, vilket vi ångrar att vi inte gjorde.
    Enda karusellen jag såg på hela stället var "tekoppar" på Bamses värld.

Räkna med att det är väldigt backigt..
    Man kan få rida kamel för 30:- tror jag det var, sen fanns det elbilar som man fick göra längs en bana.
    Sen finns ju Barnens lantgård där man går in till getter, får och grisar och klappar och matar. Trodde aldrig jag skulle få med mig sonen därifrån...

Hoppas ni får toppenkul...

• helene306

Det blir mycket att gå och stora avstånd. Har man inte vagn finns det skrinda att hyra. Det är oftast kö till delfinshowen men det brukar gå fort. En karusell (tekoppar) finns på Bamses värld och kostar 20:- /åktur. Det tycker jag är väldigt dåligt! Annars kan de leka i små hus på Bamses värld vilket brukar vara uppskattat.

Vi har varit 2 gånger med vår son. Han var 1 år första gånge och nu 5 år. Han har gillat att kolla på alla djur.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Cia o krabaten

Det är ganska stora avstånd till allt.
    Skrinda kan vara bra om det inte är mycket ork i benen.

Kom just hem från Eskilstuna Parken Zoo med en 5-åring och en 2-åring.
    Vad uppskattar de? 5-åringen-knappt nåt! 2-åringen-lite mer, mest fåglar och apor som är hans favoritdjur.
    De gillade bäst tivolit!  Nästa gång skippar vi djurpark och åker bara på tivoli
    Men jag tror inte Kolmården har det, inte vad jag minns.
    Däremot är vildmarkshotellet toppen!
    Barnhörnorna är stora konferansrum fulla med lekgrejer!

Sen är allt ganska dyrt...
    Mat går lös på massor med hundra, en läsk 20:-, glass 30:- osv.
    Så matsäck sparar ju in en del.

Delfiinshowen var det mest uppskattade när vi var med stora som 2-åring, så det skulle jag absoult gå på. 

• Winterfresh

Mat anser jag inte var dyrt där inne. Vi käkade på hamburgerhaket bredvid delfinshowen. För 3 personer gick det på 195:-, när vi handlar på  McDonalds slutar summan på 180:- så förstår inte varför alla säger att det är så dyrt inne på Kolmården...

• mammaspinglor
    Cia o krabaten skrev 2010-07-20 21:55:19 följande:
    Det är ganska stora avstånd till allt.
    Skrinda kan vara bra om det inte är mycket ork i benen.

Kom just hem från Eskilstuna Parken Zoo med en 5-åring och en 2-åring.
    Vad uppskattar de? 5-åringen-knappt nåt! 2-åringen-lite mer, mest fåglar och apor som är hans favoritdjur.
    De gillade bäst tivolit!  Nästa gång skippar vi djurpark och åker bara på tivoli
    Men jag tror inte Kolmården har det, inte vad jag minns.
    Däremot är vildmarkshotellet toppen!
    Barnhörnorna är stora konferansrum fulla med lekgrejer!

Sen är allt ganska dyrt...
    Mat går lös på massor med hundra, en läsk 20:-, glass 30:- osv.
    Så matsäck sparar ju in en del.

Delfiinshowen var det mest uppskattade när vi var med stora som 2-åring, så det skulle jag absoult gå på. 
    kan tänka mig att maten kostar mycket. Vi har en vagn till 2 åringen iallafall
  • mammaspinglor
    Winterfresh skrev 2010-07-20 21:53:35 följande:

Var där tors-fre förra veckan med en 2½ åring och en 2 månaders.

"Hagarna" ligger nära varandra så man ser mycket djur, Bamses värld rekomenderas. Kön till delfinshowen var ofantligt lång när vi var där men man kan köpa nån extra biljett som gör att man går före kön, vilket vi ångrar att vi inte gjorde.
    Enda karusellen jag såg på hela stället var "tekoppar" på Bamses värld.

Räkna med att det är väldigt backigt..
    Man kan få rida kamel för 30:- tror jag det var, sen fanns det elbilar som man fick göra längs en bana.
    Sen finns ju Barnens lantgård där man går in till getter, får och grisar och klappar och matar. Trodde aldrig jag skulle få med mig sonen därifrån...

Hoppas ni får toppenkul...

Är lite nyfiken vad var för extrabiljett står det  på hemsidan om den?
  • Stålmamma

jag va när mina 2 älsta va nästan 4 o 1år och det dottern (älsta) uppskattade mest va delfinerna. något jag tycker ni kan hoppa är safarit barnen va inte ett dugg intreserade blev bara otåliga att det tog sån tid

• CMH

Safariparken kan man hoppa över, djuren ligger bara och sover i värmen och det är inte alltid man ser alla djur ens. Min son är 2.5 och tyckte inte alls det var så kul..
    Delfinshowen är mycket uppskattad av min son, lång kö men det går ändå fort att komma in!
    Finns en bergochdalbana vid delfinariet också..
    "Hamburgerresturangen" har superäcklig mat, tycker vi iaf...
    På barnens lantgård får man gå in och klappa grisar och får, det brukar vara det roligaste för barnen :) Och Bamses värld, vi brukar gå dit först och sen tjatar sonen om Bamse genom heeeela djurpakren så det är nästan bäst att ta det sist hehe...

• Winterfresh
    mammaspinglor skrev 2010-07-20 22:03:03 följande:
    Är lite nyfiken vad var för extrabiljett står det  på hemsidan om den?
    När ni hämtar biljetterna till Kolmården frågar de säkerligen om den där extrabiljetten till delfinerna.
    Safarit var nog det min son tyckte var allra bäst, såg alla djur, de låg/stod/gick precis vid bilarna + barnens lantgård.
Svar på tråden Någon som har varit på kolmården