• Thezz88

Smärta i bröstryggen

Jag har sådan smärta i bröstryggen, på högersida. Är så en strålande svidande smärta.
    Den kommer ibland och jag har haft lite problem med det tidigare. Har främst ont när jag har stått länge under en hel dag.
    Har så ont att jag inte orkar hålla ryggen rak.
    I överigt så är jag bara lite stel i nedredelen av ryggen och nacken. Men just bröstryggen är Riktigt smärtsamm.

• Svar på tråden Smärta i bröstryggen
  • Papayia

Har/ hade *peppar peppar*.
    Jag hade så det sträckte sig runt bröstkorgen och det blev svårt att andas och jag säger en sak--- Naprapat!
    Har varit där varje gång jag haft de problemen och det går över när han knakat lite.
    Toppen!

• April Mamma

Det låter som min smärta...

Har gjort några undersökningar bla ultrljud av bukorgan samt en koloskopi av tarmen..men det visade inget avvikande.
    Visste sedan innan att jag har lite skolios i bröstryggen och jag fick även göra en ryggröntgen och då syntes det där också.

Så mitt onda är antagligen från bröstryggen....jag har även andra symtom som domningar i vänster skulderblad osv...samt väldigt svag i magmuskler/ryggen osv.

• Thezz88

ok jag har varit där och det hjälper inte mot detta. det ömma sitter inte i kotorna. det är som om någon stuckigt en kniv rakt i. Fruktansvärd smärta som typ svider och stråkar lite runt ett område. Men det är verkligen bara på en sidag.

• April Mamma
    April Mamma skrev 2010-07-20 22:33:32 följande:
    Det låter som min smärta...

Har gjort några undersökningar bla ultrljud av bukorgan samt en koloskopi av tarmen..men det visade inget avvikande.
    Visste sedan innan att jag har lite skolios i bröstryggen och jag fick även göra en ryggröntgen och då syntes det där också.

Så mitt onda är antagligen från bröstryggen....jag har även andra symtom som domningar i vänster skulderblad osv...samt väldigt svag i magmuskler/ryggen osv.
    föresten....det kan ju vara bra för dig TS att kolla upp det hos en läkare och be om att få göra ett Ul av bukorganen för det kan vara gallan som spökar också. Bra att utesluta allt innan man får en diagnos...
  • Thezz88
    April Mamma skrev 2010-07-20 22:35:09 följande:
    föresten....det kan ju vara bra för dig TS att kolla upp det hos en läkare och be om att få göra ett Ul av bukorganen för det kan vara gallan som spökar också. Bra att utesluta allt innan man får en diagnos...
    oj gallans som smärtar i bröstryggen. Det tror man verkligen inte att det kan vara??
    Jag får väl söka för det igen. men sist sa dem inget att jag kunde gå till en sjukgymnast och träna. För det vara bara stela och svaga muskler påstod dem. Fast jag tränade på distriktsnivå 6 dagar i veckan 8pass. Så jag tror ju det är nått annat? Kanske gör det ihop med mina problem med nacken. har ju sjukt ont i själva "nackbenen".
    Men att vara 22år och har dessa problem känns hopplöst.
  • April Mamma
    Thezz88 skrev 2010-07-20 22:39:17 följande:
    oj gallans som smärtar i bröstryggen. Det tror man verkligen inte att det kan vara??
    Jag får väl söka för det igen. men sist sa dem inget att jag kunde gå till en sjukgymnast och träna. För det vara bara stela och svaga muskler påstod dem. Fast jag tränade på distriktsnivå 6 dagar i veckan 8pass. Så jag tror ju det är nått annat? Kanske gör det ihop med mina problem med nacken. har ju sjukt ont i själva "nackbenen".
    Men att vara 22år och har dessa problem känns hopplöst.
    jag har också problem med nacken...har haft det sen jag var 20..är 34 nu..
    Allt hänger i hop.

Jag får inte dessa hugg utan en mer molande/tryckande känsla i höger sida samt i höger sida av magen typ under revbenen. Det känns som om att revbenen är inflammerade eller nått....
  • Thezz88
    April Mamma skrev 2010-07-20 22:44:44 följande:
    jag har också problem med nacken...har haft det sen jag var 20..är 34 nu..
    Allt hänger i hop.

Jag får inte dessa hugg utan en mer molande/tryckande känsla i höger sida samt i höger sida av magen typ under revbenen. Det känns som om att revbenen är inflammerade eller nått....
    okej jag förstår. Jag har en svidande lite molande värk som strålar lite. men som sagt allt hör nog ihop tyvärr.

Det är dem inflamerat revben läste jag om på någon kiropraktor sidan. Men kan man ha. Gör det går någon muskel/fästen mellan revbenen och bröstrygg.. Kolla upp det..=)
  • April Mamma
    Thezz88 skrev 2010-07-20 22:53:37 följande:
    okej jag förstår. Jag har en svidande lite molande värk som strålar lite. men som sagt allt hör nog ihop tyvärr.

Det är dem inflamerat revben läste jag om på någon kiropraktor sidan. Men kan man ha. Gör det går någon muskel/fästen mellan revbenen och bröstrygg.. Kolla upp det..=)
    ja,ska göra det. Tack.
  • rosenknopp09

I tis var jag med min ena tjejkompis till vårdcentralen,hon hade/har fruktansvärd ont i bröstkorg och i vänster arm och strålande in till ryggen,visa sig vara en muskelinflamation.Hon fick tab med än gång.
    Så boka tid hos din vårdcentral och börja där.

Svar på tråden Smärta i bröstryggen