• JellyBean

Kan man tatuera över ett födelsemärke?

Det är ganska stort ca 3,5 cm i diameter. Men det är platt inget sådant upphöjt eller nått. Och ganska mörkt.

Går det att tatuera över det så att det inte syns?

• Svar på tråden Kan man tatuera över ett födelsemärke?
  • Taurus

Eller synas kommer det nog göra ändå men syns ju betydligt mindre om du tatuerar något över

• JellyBean
    Taurus skrev 2010-07-21 07:09:14 följande:
    Eller synas kommer det nog göra ändå men syns ju betydligt mindre om du tatuerar något över
    Har aldrig någonsin tattat mig så kan inget..så hur menar du att det ändå kommer synas?
  • Taurus
    JellyBean skrev 2010-07-21 07:36:42 följande:
    Har aldrig någonsin tattat mig så kan inget..så hur menar du att det ändå kommer synas?
    Jag tror man kommer se det egenom helt neklet, det är som att ha en mörk fläck på ett papper o måla över det, det syns ju inte lika mkt men man ser ju att de e mörkare på ett ställe.

har själv tatuerat på en leverfläck/födelsemärke fast mitt är upphöjt.. och man ser ju det ändå fast mindre
  • Musse Moj

Enligt min tatuerare så undviker han att tatuera på födelsemärken pga. att det blöder så fruktansvärt. Och jag skulle nog inte rekommendera att göra det.
    Gå hellre till en hudläkare och ta bort det.

• Taurus

mitt födelsemärke blödde ingenting så det beror nog på hur man är som person, jag blöder heller inte när jag blir tatuerad på huden, medan jag vet många som störtblöder

• Taurus

man tar väl inte bort märken som inte är upphöjda för de första?

• JellyBean

Att ta bort det vet jag inte om det går för det är så stort, vet inte hur det skulle gå att ta bort det, för det är som helt vanlig hud bara att det är en stor nästan rund fläck som är mörkare.

Dom kan nog inte ta bort hela fär då har jag ingen hud där och kanterna kan dom nog inte heller fra ihop för då kommer jag inte kunna röra mig eller det hade behövt extra hud eller nått för att täcka...

Åh vet inte... sen får jag massiva ärr och har jätte dåligt läktekött.

• Taurus
    JellyBean skrev 2010-07-21 08:52:20 följande:
    Att ta bort det vet jag inte om det går för det är så stort, vet inte hur det skulle gå att ta bort det, för det är som helt vanlig hud bara att det är en stor nästan rund fläck som är mörkare.

Dom kan nog inte ta bort hela fär då har jag ingen hud där och kanterna kan dom nog inte heller fra ihop för då kommer jag inte kunna röra mig eller det hade behövt extra hud eller nått för att täcka...

Åh vet inte... sen får jag massiva ärr och har jätte dåligt läktekött.
    har du jättekasst läkkött är ju inte tatuering att föredra. prata med en tatuerare
  • En glad tjej
    Taurus skrev 2010-07-21 08:49:21 följande:
    man tar väl inte bort märken som inte är upphöjda för de första?
    Jo, det gör man. Min läkare som plockat bort ett par födelsemärken till mig sa att han även tycker man ska plocka bort de som inte är upphöjda, speciellt  om de är stora.
  • Taurus
    En glad tjej skrev 2010-07-21 09:42:55 följande:
    Jo, det gör man. Min läkare som plockat bort ett par födelsemärken till mig sa att han även tycker man ska plocka bort de som inte är upphöjda, speciellt  om de är stora.
    okej då e de väl för att han vill ha pengar eller nåt för man ska inte ta bort bara för att, utan om man har problem med dom
Svar på tråden Kan man tatuera över ett födelsemärke?