Tack för era svar. Är det någon som har hört om barn som kommit i puberteten som 4 åringar? =(
Emellanåt är ** ungefär som andra 4-åringar för att i nästa stund rent ut sagt vara en tonåring med allt vad det innebär, humörsvängningar, smälla i dörrar, allt är fel, det är så jobbigt för det ställer till så många onödiga konflikter, för regler måste vi ju såklart ha annars går det ju bara inte & betee sig hur som helst kan man ju faktiskt inte heller få göra även om allt i ** värld just nu är upp & ned kan vi ju inte blunda för allt bara för att ** inte ska vara där ** nu befinner sig.
Svårt att förklara, & vi har hittills inte riktigt blivit lyssnade på då det gäller ** utveckling, hoppas verkligen nu att läkare & andra kan ta till sig vad vi säger & hjälpa oss hur vi ska tackla allt.
Att lukta vuxensvett från 18 månaders ålder & vid 4 år få hår under armarna, sova som en tonåring, klaga på ont i magen utan anledning, skrika, men ÅHHHH ni förstår ju inte/ fattar ingenting, smälla i dörrar gråta/skrika etc är inte normalt =(.
Att dessutom ha fler barn gör inte vardagen just nu lättare inga vänner varken lyssnar eller förstår riktigt, vill heller inte hänga ut ** & berätta att ** är mitt i puberteten i väntan på utredning =(, för att kanske någon kan lyssna & förstå när man "klagar" lite. "Alla" andras barn i samma ålder är ju så harmoniska, lugna & "duktiga", medans vår är ungefär raka motsatsen fast självklart "duktig" missförstå mig inte nu, men jag försöker förklara. Man är arg/ledsen/irriterad & har dåligt samvete dagarna i ända för man gör inget annat än tjatar, skäller, kramas,pussas känns det som, är man & gör något speciellt roligt en dag med familjen hinner man inte mer än att sätta sig i bilen eller komma innanför dörren hema så sätter ** igång med all energi som finns kvar, tack & lov är det skapligt lugnt då man är bland folk, men inte alltid vilket man ser folks frågandeblickar ungefär som vad var det som hände?
Oj blev visst långt hoppas någon orkat läsa & förstår något av vad jag skrivit.
Enligt artiklarna är det vanligt bland icke biologiska barn att komma i puberteten tidigare än andra, men vårt barn levde varken länge eller hade det dåligt på sitt ställe innan ** kom till oss, så just de stämmer inte in. Inte kan väl bioföräldrarna varit såhär tidiga i sina puberteter?