• Mindras mamma

Belöning till 3,5 åring som lyckas somna själv, bra motivation enligt Malin Alvén. Men vilken slags belöning kan man ge?

• Svar på tråden Belöning till 3,5 åring som lyckas somna själv, bra motivation enligt Malin Alvén. Men vilken slags belöning kan man ge?
  • April Mamma

En liten sak funkar ju alltid =)

Sonen blev torr dag o natt vid 2,5 år, gick hur smidigt som helst på bara 1 vecka. Då fick han en leksak..

Sedan nu vid 4,5-5 år så införde vi ett belöningssystem där han fick en guldstjärna varje gång han torkade sig själv efter nr 2 =) Och när han hade gjort det 30 ggr så skulle han få en ny fin bil till sin bilbana.

Tror att vi skall införa ett litet system igen för uppförande =)

• yeenie

Ursäkta om jag ställer en dum fråga, men varför skulle inte kunna en 3,5-åring kunna somna själv? Och varför ska den få en belöning om den gör det? För mig känns det inte som en grej att belöna. Frågar av nyfikenhet...

• April Mamma
    yeenie skrev 2010-07-21 13:51:45 följande:
    Ursäkta om jag ställer en dum fråga, men varför skulle inte kunna en 3,5-åring kunna somna själv? Och varför ska den få en belöning om den gör det? För mig känns det inte som en grej att belöna. Frågar av nyfikenhet...
    Jag tycker nog också att en 3,5 åring bör somna själv...MEN alla är olika och har olika nattnings rutiner...kanske därav Ts inlägg.
  • Mindras mamma
    yeenie skrev 2010-07-21 13:51:45 följande:
    Ja, precis som att "alla" bebisar sover "hela" tiden... . Verkligheten funkar inte så...bara för dem haft tur att få barn som inte stökar och bökar.
    Men med de tips jag fick här så somnade hon utan strul själv igår kväll medan jag tog hand om kolikbebben. De flesta föräldrar för erfara att det kommer perioder av strul med sömn.
Svar på tråden Belöning till 3,5 åring som lyckas somna själv, bra motivation enligt Malin Alvén. Men vilken slags belöning kan man ge?