• oOMayaOo

***Tipsa mig om en bra videokamera!***

Våran lilla grabb kom lite tidigt så vi hade inte hunnit köpa nån videokamera innan han föddes för två veckor sen. Vi är fortfarande på sjukhuset och kommer spendera lång tid här, därför kan vi inte åka runt til olika affärer och kolla olika kameror.

Så vi skulle behöva tips på en bra, prisvärd videokamera. Och lite info om fördelar/nackdelar med hårddisk vs kassett.  Prisklass vet jag inte riktigt då jag inte vet vad man måste ge för att få en bra kamera.

• Svar på tråden ***Tipsa mig om en bra videokamera!***
  • Stegge

Det finns en videokamera som heter Sanyo Xacti som jag har använt lite och som jag gillar skarpt.
    Den är inte supersnabb i att ställa skärpan på rörliga motiv men er lille son lär inte heller röra på sig så mycket i början... 

Fördelen med att ha hårddisk eller minneskort, som denna har, är att det bara är att koppla in den i datorn och föra över filmen, precis som man gör med bilder.
    Jag hade en äldre videokamera med band förut men till sist så strejkade den och jag kunde inte föra över filmerna längre...

Att den desutom är full HD och inte så dyr är ytterligare ett plus!

Lycka till med kameran och grattis till den lille! 

• oOMayaOo
    Stegge skrev 2010-07-22 00:34:03 följande:
    Det finns en videokamera som heter Sanyo Xacti som jag har använt lite och som jag gillar skarpt.
    Den är inte supersnabb i att ställa skärpan på rörliga motiv men er lille son lär inte heller röra på sig så mycket i början... 

Fördelen med att ha hårddisk eller minneskort, som denna har, är att det bara är att koppla in den i datorn och föra över filmen, precis som man gör med bilder.
    Jag hade en äldre videokamera med band förut men till sist så strejkade den och jag kunde inte föra över filmerna längre...

Att den desutom är full HD och inte så dyr är ytterligare ett plus!

Lycka till med kameran och grattis till den lille! 
    Tack för tipset.

Mera tips!
Svar på tråden ***Tipsa mig om en bra videokamera!***