• tissot

Hur långt hade ni gått?

Hej undrar bara hur långt ni hade gått i följande situation?

På besök hos för bonus"överbeskyddande" släkting...
    Sitter och blir bjudna på middag, blev erbjudna pga att jag hade sjukt ont och hade varit hos akuten och fått smärtstillande och bonus skulle till släktingen för att övernatta.
    Bonusen som vet om att jag har ont och vad som har hänt mm skiter fullständigt i att jag säger till om att han ska sluta springa runt mig på altan golvet pga de gör ont. Obs jag började med att böna och be...MKT SNÄLLT. Min man sa givetvis oxå till men inte lätt för honom att dra gränsen för hur mkt jag pallar.
    Bonusen vet om att släktingen tar honom under vingarna om ja blir irriterad och jag vet att släktingen blir grymmt sårad om ja reser mig upp och säger att nu e de nog nu åker jag hem...
    De slutade med att när vi åkte hem hade ja idiot ont igen och satt å vred mig i sätet och mannen kände sig typ skylldig...(hans släkting)
    Svårt att beskriva och hade kunnat skriva en bok om detta men hur långt hade ni tollererat detta beteende (bonusen är 10 men ibland betydligt yngre eller äldre i sitt beteende pga biologiska orsaker...)

• Svar på tråden Hur långt hade ni gått?
  • saltabanditen

Hade jag så ont hade jag inte accepterat det alls. Spelar ingen roll om det är bio-, bonus- ditt barn eller grannens barn eller för all del grannen heller.
    '
    Det handlar kanske om att jag inte offrar mig själv för en så ytlig sak som hur andra uppfattar det. I främsta rummet kommer fasktiskt mitt välmående.

Hoppas att du blir bättre snart. {#emotions_dlg.flower}

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under D
  • Machapuchare

Prata med barnet i fråga. En 10-åring förstår väldigt mycket. Varför gjorde han som han gjorde? Vill han att du skall få ont? Är han kanske arg på dig för något?

Svar på tråden Hur långt hade ni gått?