• Mammas V

    Jag blir faktiskt arg när de ska gå så förbannat fort!

    Idag är de första dagen jag hört om detta.
    Blöjfria bäbisar.

    Jag blir faktiskt riktigt arg, föräldrar som klagar att de fortfarande kommer kiss och bajs i blöjan fast de är  några månader gamla.
    Varför måste de gå så fort?
    Varför får aldrig barn vara barn längre.

    GAH

  • Svar på tråden Jag blir faktiskt arg när de ska gå så förbannat fort!
  • ÄlskaLivet

    ? har jag aldrig hört. Vaddå några månader? Nuförtiden är ju blöjorna så "bra" att ungen knappt märker att den är använd.
    Efter 2 år kan man väl börja? 

  • Blå Flygare

    Klagar över det har jag aldig hört, men så är jag inte inne i EC-forum så mycket. Läste på lite och sen tar vi deti vår takt. Jag tycker det är praktiskt att kunna kissa och bajsa bäbisarna innan bad och innan luftning. Sen har jag satt ribban så så är jag nöjd med att det funkar. Och att jag fattar att barnen gnäller för att de vill kissa så de kan få göra just det ist för att jag ska mata, byta, vyssa och hållt på när barnetvill något heltannat. Hade jag haft ambition att ha barnen blöjfria innan 1 år hade jag nog kännt mycket onödig frustration. Precis som jag gjort om jag inte ECat alls och inte fattat vad hälften av knorren kommer ifrån

  • Hervor 1

    Tror knappast att ett barn blir berövat sin barndom för att det slipper blöja!
     jag är ingen expert på "EC" och jag har själv två barn som använder blöja, det handlar dock bara om bekvämlighet från min sida och inget annat. Att göra en spädis blöjfri innebär inte den allra minsta ansträngning eller krav på bebisen, däremot får föräldrarna jobba rätt hårt

  • Pocahontas

    Ja, tänk vilken lycka att få skita ned sig och ligga i bajset tills föräldrarna orkat byta.. det kallar jag barndom!

  • frwi

    varför bli arg på grund av hur andra vill ta hand om sina barn,,, jag blir inte arg på de som vill ha blöja flera år så låt mig använda pottan om jag och min dotter vill

  • Tonx

    Innan du hetsar upp dig så förbannat så kan du ju läsa på lite. Du framstår mest som korkad annars.

  • Salt Groda
    Pocahontas skrev 2010-07-31 10:50:36 följande:
    Ja, tänk vilken lycka att få skita ned sig och ligga i bajset tills föräldrarna orkat byta.. det kallar jag barndom!
    Hehe, ja vad härligt!

    TS, jag har inte märkt att EC:ande föräldrar klagar när barnen kissar/bajsar i blöjan. Och vadå gå fort? Man gör allt i barnets takt. När barnet signalerar att det vill kissa så tar man det till pottan. Blöjor är inget naturligt fenomen som hör barndomen till, det är något vi har uppfunnit för att vi är bekväma. Vad tycker du själv verkar trevligast, att bajsa i en blöja eller på en potta/toa?

    Vad är det som gör dig arg?
  • lisadragon
    Salt Groda skrev 2010-08-04 22:26:44 följande:
    Hehe, ja vad härligt!

    TS, jag har inte märkt att EC:ande föräldrar klagar när barnen kissar/bajsar i blöjan. Och vadå gå fort? Man gör allt i barnets takt. När barnet signalerar att det vill kissa så tar man det till pottan. Blöjor är inget naturligt fenomen som hör barndomen till, det är något vi har uppfunnit för att vi är bekväma. Vad tycker du själv verkar trevligast, att bajsa i en blöja eller på en potta/toa?

    Vad är det som gör dig arg?
    Det är nog mig TS hört klaga, hahahahahaha!!!!

     Jag blir så jäkla stolt när dottern gör det hon ska på pottan och är torr två dar på raken sen kissar hon i tygisen och "nej" vad jobbigt, jag behöver tvätta den *suck + ironi*.
     Så ja, jag drar en klagoramsa när jag märker att hon kissat i blöjan och jag kanske vill uppmärksamma människor runt mig att sjutton, hör ni inte, min unge är skitduktig som hellre sitter pottan än gör i blöjan.
  • sarap1978

    korkad fråga...vad står ec för??

    Annars håller jag med många här att man får väl göra som man själv vill och orkar. Irritera sig på andra slösar bara  på ens egen energi... Vem orkar...

Svar på tråden Jag blir faktiskt arg när de ska gå så förbannat fort!