• gelehallon

Är det ok att låta 9-årigt barn vara med på syskons förlossning???

Svara och motivera gärna!

ALL OFFTOPIC undanbedes vänligt men bestämt.

In the end of my life I hope to god that I can say, I made the best of everyday...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att låta 9-årigt barn vara med på syskons förlossning???
  • Ema86

jag röstade nej.
    tror att barnet kan bli skrämt av att se mamma lida sådär. oså mycket väntan o tråk för en 9 åring. men mest för att det kan bli otäkt.

• carbe

Nej- ett barn har inget där att göra- dom kan ju bli rädda för resten av livet. Förresten- Gud vet vad som kan hända under förlossningen- kan ju bli traumatiskt.... Aldrig i livet!!!

• byebyekilo

Håller med Carbe och Ema86.

• Superninjan

nej det vore nog högst olämpligt...

får dom ens det?

• gelehallon

Vet faktiskt inte om de får det.. Bara en tanke som slog mig från tomma intet, var ju bara tvungen att kolla vad folk tyckte om det.

In the end of my life I hope to god that I can say, I made the best of everyday...
  • Clobberella

Om det inte finns några som helst alternativ, typ familjen befinner sig i ett tält tre mil ut i skogen och mamma ska föda NU. Men att planera att ungen ska vara med är välidigt oansvarigt, Ingen vet hur barnet kommer att reagera och det är ju knappast nån som har tid att hantera en hysterisk nioåring när en kvinna håller på att föda barn samtidigt.

• ThePointOfItAll

Nej, jag tror att det kan vara dumt att låta barn uppleva det. För mycket blod och mamman har säkerligen väldigt ont, inget barn bör uppleva. Men det finns väl som alltid undantag.

• JuliaL

Håller med ovanståeende inlägg. Skulle inte vilja utsätta ett barn för en sådan upplevelse. Tycker att allt är sagt ovan. Man kan ju inte garantera att allt går bra.

• Snooze

Jag skulle aldrig i livet låta mina barn vara med vid min förlosning. Förhoppningsvis växer dom upp och får egna barn. Det samma skulle gälla även om dom var 13, 19 eller 25....

• morzan4

Med tanke på att det kan gå snett också så skulle jag inte låta en 9-åring vara med. Kanske ett äldre barn i övre tonåren skulle klara av att se sin mamma föda, men det är inte så att jag själv skulle göra det valet.

Svar på tråden Är det ok att låta 9-årigt barn vara med på syskons förlossning???