• far

På gränsen?

Mitt inne i en storstad, kommer en kvinna i ca. 65 års åldern, cyklande, ifört jeans och en hel vanlig "tantbh". (En sån där halvurtvättat, med ynklig spetts.)

Jag bara studase lite i tankarna, men det känndes som att jag skulle cykla runnt i kallsingar och skorta, mitt på förmiddagen. Ha' det är en skitsak, men jag tycker inte det känns okay.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden På gränsen?
  • OMWF

Du får väl cykla runt med kalsingar och skjorta om du vill. Hon hade ju kläder på sig.

You're a wanker number nine!
  • Mummy

Varför skulle det inte vara okej? Finns ju många kvinnor/tanter/damer/tjejer som går i bikiniöverdel ute nu.
    Hellre det än gamla gubbar som går i bara badbyxor inne på affärerna

• Nessii

Det kanske fanns en orsak till varför hon åkte runt utan blus/t-shirt.. den hon hade på sig kanske blivit blöt, trasig eller stulen.. Jag skulle kanske kolla o tycka att det va lite underligt. Men det är knappast omoraliskt eller på gränsen till oetiskt.
    O skulle jag se en karl i skjorta o kalsonger skulle jag nog inte reagera så mycket heller.

Tycker det är "värre" när det kommer svettiga barbröstade karlar i en mataffär..

• saltabanditen

Helt underbart är min reflektion. I veckan såg jag en tantalora i obestämbar medelålder som satt i bikini i parken i centrum. Kurvig är förnamnet, bilringarna var flera. Det jag tycker är underbart är att det är att även de som inte ser ut som fotomodeller visar upp sina kroppar och är stolta med den. Hade du reagerat om det var en 20-åring med bmi på 17-18?

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under D
  • stockholmsveckan

haha vem bryrsig hihi

• far
    saltabanditen skrev 2010-07-21 21:40:43 följande:
    Helt underbart är min reflektion. I veckan såg jag en tantalora i obestämbar medelålder som satt i bikini i parken i centrum. Kurvig är förnamnet, bilringarna var flera. Det jag tycker är underbart är att det är att även de som inte ser ut som fotomodeller visar upp sina kroppar och är stolta med den. Hade du reagerat om det var en 20-åring med bmi på 17-18?
    Hi, hi tycker jag med, ville bara höra vad ni tyckte. Jag störde mig inte alls, men bara reffrekterade.
    Tycker själv det är helt underbart, att man inte stör sig, nu för tiden.... Fast jag hade nog inte villjat cykla runt i kallsingar och T-shirt. (använder aldrig skorta, det var bara et exp.

(Nej tanten var värken bestulen, eller övergiven, såg ut som hon skulle cykla till affärn för att handla.)

Javisst är det inte nåt att sätta ögonen på, om det kommer in nakna ölmakar på Konsum, men vad är skilldnaden???Solig
  • saltabanditen
    far skrev 2010-07-21 23:10:51 följande:
    Hi, hi tycker jag med, ville bara höra vad ni tyckte. Jag störde mig inte alls, men bara reffrekterade.
    Tycker själv det är helt underbart, att man inte stör sig, nu för tiden.... Fast jag hade nog inte villjat cykla runt i kallsingar och T-shirt. (använder aldrig skorta, det var bara et exp.

(Nej tanten var värken bestulen, eller övergiven, såg ut som hon skulle cykla till affärn för att handla.)

Javisst är det inte nåt att sätta ögonen på, om det kommer in nakna ölmakar på Konsum, men vad är skilldnaden???Solig
    Ungefär som jag då kanske?
    Som genast funderar över min egen feghet, som inte vågar då jag inte är ett benrangel. Cool
    Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under D
  • Selfish Geene

Jag har nog inte riktigt greppat vad som avses med "inte okay"!?

Betyder det: "inte fint" eller "borde vara förbjudet"??

• far
    Selfish Geene skrev 2010-07-22 07:32:16 följande:
    Jag har nog inte riktigt greppat vad som avses med "inte okay"!?

Betyder det: "inte fint" eller "borde vara förbjudet"??
    Naturligtvis det första, och aldrig det sista. Jag skulle inte känna mig bra till mods om jag cyklade runt i kalsingar, skulle tycka det var pinsamt som bara den, men om andra gör det så kan de göra det bäst de vill.Tungan ute
Svar på tråden På gränsen?