• Fnollan

Nån som tittar på Livet på BB på 5:an?

Är förstföderska (v33) och suger i mig all information jag kan få tag i så naturligtvis kollade jag på Livet på BB på femman.

Va tycker ni andra om serien?
    Blev lite nervös efter kvällens avsnitt.

Hör man verkligen andra skrika så inne på förlossningen?!

• Svar på tråden Nån som tittar på Livet på BB på 5:an?
  • SretnaJa

När jag låg inne hörde jag endast en kvinna skrika och då kom hon in vid midnatt och skrek i korridoren och sparkade helt galet. Antar att hon kom in precis då hon skulle föda för en stund senare hade hon sin bebis. Jag fick höja radion mycket för att inte höra henne även när hon låg på sitt rum.

Det var då jag blev rädd och började gråta. Men på ett annat sätt hjälpte hon mig när det var dags för mig för jag tänkte "Jag vägrar känna mig sådär..." för ingen kan ju ändå hjälpa mig fastän jag skriker efter hjälp. Så jag lade mig på sidan och andades och var tyst för mig själv. Tills krystvärkarna kom och jag skrek rakt ut ;) 

Men andra hörde jag inte och då låg jag på förlossningen i 3 dagar ;) 

• kretina

Hej, jag såg oxå serien, jag väntar mitt tredje barn, jag har inget minne av att jag hörde några andra skrika på avdelningen, men man är ju så inne i sig själv så jag tror inte man skulle märka det även om dom gjorde det.
    och tjejjen som var med ikväll måste ha varit ett särfall, har sett många förlossningar som inte är lika hemska, men allt beror ju på hur man är som person också.

• Svarta linjer

Jag har fött två barn och har inga minnen av att någon låg och skrek på det viset.
    Å andra sidan har man ju fullt upp med sitt eget :)
    En del skriker och härjar och en del låter inte alls, det är individuellt hur man reagerar på smärta.
    Barnmorskorna har full kontroll och vet hur dom ska hjälpa dig på bästa sätt, så du behöver inte vara orolig :)
    Lycka till!!! :)

• Fnollan

jo har ju sett en del andra förlossningsprogram å det verkar

• Fnollan

opps...postade för tidigt..
    jo man har ju sett en del program innan och det verkar ju inte va vanligt med såna tjejer som hon i kvällens avsnitt. men va lugn hon blev efter epiduralen å stackars killen...kan inte varit lätt...

• skrållan1978

har fött 6 barn o väntar mitt 7.e o har hört skrik i slutfasen på folk, men oftast e det väldigt lugnt o tyst inne på förlossningen, själv brukar ja skrika precis när bebis ska ut, när ja krystar o straxt innan 10 cm=)

• pussgurkan86

ja när jag kom in till förlossningen så skrek en kvinna, sen hörde vi bebisen. efter 1 h så skrek jag så jag tror det är alltid någon som skriker.

• pussgurkan86

sen att kalla hon särfall för hon skrek för hon hade ont är verkligen onödigt. är du vuxen eller??? man skulle inte kunna tro det.

• Fnollan
    pussgurkan86 skrev 2010-07-21 23:18:55 följande:
    sen att kalla hon särfall för hon skrek för hon hade ont är verkligen onödigt. är du vuxen eller??? man skulle inte kunna tro det.
    vet inte riktigt vem du refererar till men jag hoppas verkligen att hon var ett särfall. det kan inte va normalt att man säger såna saker som hon, hur ont man än har lr?
  • pussgurkan86
    Fnollan skrev 2010-07-21 23:23:03 följande:
    vet inte riktigt vem du refererar till men jag hoppas verkligen att hon var ett särfall. det kan inte va normalt att man säger såna saker som hon, hur ont man än har lr?
    till kretina var det menat. moget att kalla henne ett särfall. alla reagerar olika på smärtan, sen att hon säger såna saker om barnet, det menade hon inte.
    det är nog lustgasen och smärtan som pratade.

jag skrek att jag ville dö och jag menade det inte. smärtan påverkar alla olika.
Svar på tråden Nån som tittar på Livet på BB på 5:an?