• enlitenapa

Är det OK för män att gå runt i bar överkropp?

Ja som rubriken lyder.

• Svar på tråden Är det OK för män att gå runt i bar överkropp?
  • April Mamma

Beror ju på vart dom går....på stan? Nej. På sin egen gård? Ja. Stranden är ju självklart....

• kakmamman

I denna medelhavsvärme så tycker jag det är Ok.
    Jag reagerade lite när en man gick i enbart shorts här utanför, MEN när vi är på semester så är det ju lätt hänt att man glider omkring i bikini och någon kjol eller så.
    är det varmt så är det.

♥Tänk att en sån liten människa kan ha så stor plats i mitt hjärta ♥
  • MissLaila

Jag personligen tycker att det är okej.. Vi är för pryda här i Sverige.. Som redan är sagt här i tråden, så i andra tropiska land så går folk omkring i bar överkropp eller bikini..

• MalinEddie

Mig gör det inget. Är väl van från när jag bodde utomlands (Bali) antar jag. Killar gick i bar överkropp och tjejer med bikinitopp överallt. Jag reagerar inte ens när folk klär sig så i värmen.

• Frontline

Beror vart man är och hur omständigheterna ser ut...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MammaEmelie91

Jag brukar gå runt i bikini och trekvartsbyxor mitt i stan, min pojkvän likadant fast med helt bar överkropp då. Helt ok enligt mig. Det är så varmt nu så man svettas ju ihjäl om man har tröjja på mig. Jag är dessutom gravid och fet som en gris känns de som.
    Varför skulle de inte va ok? Som en annan skrev, vi är för pryda i Sverige!!

• Näckrosen

Som några skrivit... Det beror på var och i vilket sammanhang.
    Jag tycker inte det är fräscht att de sitter i bar överkropp på en resturang och inte heller i mataffären.

Jag tycker heller inte om när den manliga delen av familjen sitter hemma och äter utan tröja.

Annars gör det mig inte så mycket. Möjligen att jag blir lite avundsjuk på män som kan slita av sig tröjan vart de vill. Det "kan" man ju inte göra som tjej med vanlig bh på.

• tjohalia29

Nej, bara hemma i trädgården eller på stranden. Inte på stan, inte ute på promenad, inte i affären, inte på restauranten osv...

• 201201232

Bara där båda könen får vistas topless.

• DinMamma

Jag vill inte ha en annan mans svettiga bringa vid bordet brevid mig på en resturang eller uteservering...det är ohyffs...
    Promenader, vid och omkring standen, vid fotbollsplaner...you name it-helt ok.Men inte i affärer eller matställen.Med respekt för andra.

• amalie79

Hemma och på stranden ja, ute på stan, nej. Jag tycker inte det är trevligt att sitta på bussen klistrad mot en främmande karl. Inte sitta och glo på en hårig bringa när jag äter heller.

Detsamma gäller för tjejer i bikini och shorts som inte täcker hela rumpan också, faktiskt : )

• Vill inte ha barn

Om de har ölmage är det ok för mig. ;)

• Näckrosen
    amalie79 skrev 2010-07-23 17:32:03 följande:

Hemma och på stranden ja, ute på stan, nej. Jag tycker inte det är trevligt att sitta på bussen klistrad mot en främmande karl. Inte sitta och glo på en hårig bringa när jag äter heller.

Detsamma gäller för tjejer i bikini och shorts som inte täcker hela rumpan också, faktiskt : )

Håller med dig. Det gäller tjejer i bikini med!
Svar på tråden Är det OK för män att gå runt i bar överkropp?