• Sandyfication

Tips på hur man överraskar blivande pappan?

Jag är inte gravid ännu, men hoppas på att bli det så snart det går. Min sambo vill ha barn precis lika mycket som jag, och vi har ett missfall bakom oss. Hade ägglossning idag, och jag hoppas att det tar sig. Om inte, så är det bara att fortsätta kämpa.

Nu till frågan! Låt oss säga att jag tar ett gravtest som visar positivt, utan att sambon vet om att jag testar. Har ni då några roliga/gulliga/fina tips på hur man kan överraska den blivande pappan? Istället för att "bara" säga att man är gravid, om ni förstår hur jag menar Glad

Hur gjorde ni, eller hur planerar ni att göra? :)

• Svar på tråden Tips på hur man överraskar blivande pappan?
  • MissLaila

Gör ett brev från den lilla.. Med tex: Här med flyttar jag nu in i dit liv, du ser mig inte, du känner mig inte, men jag finns där. Osv.. Förklara i brevet vad han kommer få uppleva genom resans gång..

Eller, en pappa tröja..
    Slå in testet i ett paket..
    Lägg en bulle i ugnen och be honom ta ut den..

Det finns många sätt.. ;)

• Sandyfication
    MissLaila skrev 2010-07-22 00:42:09 följande:

Gör ett brev från den lilla.. Med tex: Här med flyttar jag nu in i dit liv, du ser mig inte, du känner mig inte, men jag finns där. Osv.. Förklara i brevet vad han kommer få uppleva genom resans gång..

Eller, en pappa tröja..
    Slå in testet i ett paket..
    Lägg en bulle i ugnen och be honom ta ut den..

Det finns många sätt.. ;)

Tack så mycket för bra tips, det där med bullen i ugnen var riktigt roligt faktiskt, men sen om min sambo är tillräckligt smart för att fatta vinken med det vet jag inte riktigt ;) Haha.
    Att slå in testet skulle ju också kunna vara något, men då bör man nog använda ett digitalt test eftersom att vanliga tester förändras efter en timme eller så. Digitala tester brukar ju visa svaret i upp till 12 timmar har jag för mig.
  • Sandyfication

Fler tips på bra sätt att överraska? Glad

• MissLaila
    Sandyfication skrev 2010-07-22 00:57:10 följande:
    Fler tips på bra sätt att överraska? Glad
    Lägger du en enda bulle i ugnen så blir han nog fundersam.. ;)
    Digital höll sig i 2 dagar för oss..
  • Sandyfication
    MissLaila skrev 2010-07-22 01:05:52 följande:
    Lägger du en enda bulle i ugnen så blir han nog fundersam.. ;)
    Digital höll sig i 2 dagar för oss..
    Haha, ja det har du rätt i ^^
    Oj, det var ju riktigt länge! Jag tog ett digitalt test sist jag var gravid också, minns inte riktigt hur länge det höll sig, men ett dygn har jag för mig att det var iaf, men det kanske är lite olika :)
  • Libertas

Verkligen bra tråd. Har gått med samma funderingar. Vill ju kläcka nyheten på ett roligt och minnesvärt sätt.
    Har funderat på om man ska ta ett kort och lägga på datorn som bakgrundsbild. Då ser han nog lite fundersam ut när han startar datorn.
    Men "bullen i ugnen" var ju riktigt bra!!! Skrattande Finns säkert fler "slang-uttryck" man kan använda.

• äntligen Vi

i morgon ska jag förhoppningsvis överraska min man... men har inte bestämt rikitg hur... och ingen kan man fråga utan att avslöja sig *haha* :D sicken tur det finns forum då ;)

• luckynumber

köp yttepytte bäbis-strumpor och slå in i ett paket till honom! (alt lägg en bulle på paketet i ugnen (avslagen ugn) så fattar han nog den också )

• Maira

Jag slog in boken "Du ska bli pappa" i ett paket, köpte en flaska alkoholfritt bubbel, tog med två champangeglas och bad honom möta mig på väg hem från jobbet. Vi möttes i Gamla Stan där jag gav honom presenten och han förstod direkt. Där, under ett valv in till en gränd, skålade vi och sedan promenerade vi hemåt och åt middag på en restaurang på vägen. Under middagen avhandlades viktiga ämnen som t.ex. arbetsnamn på bäbisen

Svar på tråden Tips på hur man överraskar blivande pappan?