• Anna o Leia

Ni är på stranden och ditt blöjfria barn säger- mamma jag e baaajsiiig!! vad gör du?

Ni är på stranden när ditt barn plötsligt blir bajsnödigt! det finns inga toaletter och stranden är full av folk!
    Än har det inte hänt mig, men det är lite av en fasa

vad hade du gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni är på stranden och ditt blöjfria barn säger- mamma jag e baaajsiiig!! vad gör du?
  • carbe

Låtit dom bajsa i nån buske- slänga över lite löv- sen är biffen klar torka också natuligtvis....

• Anna o Leia
    carbe skrev 2010-07-22 11:20:51 följande:
    Låtit dom bajsa i nån buske- slänga över lite löv- sen är biffen klar torka också natuligtvis....
    hhaha! jag hade först ett buskalternativ men tog bort det! fasen
  • carbe

Har faktiskt inget annat alternativ känns ju taskigt att dom ska bajsa på sig istället. I vattnet känns inte så aktuellt med tanke på enentuella flytande korvar eller diarré.... Åka hem? Njäää- det måste bli busken!!!! fast man kan ju gå en bra bit därifrån- typ skogen eller nåt

• ClådBärry

Nästan alla stränder har väl toaletter?

Annars tar jag med potta.

Finns det verkligen så äckliga föräldrar som låter sin unge bajsa i vattnet?Kräks

• Anna o Leia
    ClådBärry skrev 2010-07-22 11:36:00 följande:

Nästan alla stränder har väl toaletter?

Annars tar jag med potta.

Finns det verkligen så äckliga föräldrar som låter sin unge bajsa i vattnet?Kräks

här finns bara en toalett som ligger jääättelångt bort. barnet hade inte kunnat hålla sig.

Och nä.. hoppas inte att någon låter dom bajja i vattnetKräks
  • 3tjejer

Oftast är vi på stranden nära landet och då går vi hem. Annars brukar det finnas toalett. Finns inget blir det buskalternativet.

• Garderobshylla

Finns ingen toalett så går jag så långt bort från folk som möjligt, typ i en buske alltså. Skulle det mot förmodan vara smockat med folk och det inte finns en endaste lite buske, så åker vi hem.

• carbe

Nej det får man verkligen hoppas att det inte gör.... Usch o fy.....

• vittra

Brukar ju alltid finnas lite buskar och skogsområde i utkanten som man kan gå till, är vi på ett ställe där det helt enkelt bara är en fet sandstrand och det bara kryllar av folk så brukar vi alltid ta med potta. Än är hon dessutom inte fullt bekväm med att kissa (och bajsa om det nu händer) ute i fria luften. Pottan brukar automatiskt oftast få följa med. Skulle förövrigt aldrig ta på henne en blöja att bajsa i, låter ju rent ut sagt traumatiskt

Undrar förövrigt vart man bor/brukar bada om man antar att nästan alla stränder har toaletter? Absolut inte, faktiskt är det inte ett enda badställe vi brukar vara på som har toalett...

• saltabanditen

Oavsett om det sker på stranden eller i en buske ska man gräva en grop först så att man kan täcka över det. Fö något man skall göra mitt ute i ingenstans också.

Lagom trevligt annars om någon annan tre timmar senare råkar snava in i buskarna.  Tyst

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under D
Svar på tråden Ni är på stranden och ditt blöjfria barn säger- mamma jag e baaajsiiig!! vad gör du?