• Familjen Kaos

    Disney world Orlando, har du varit där???

    Letar efter ni som varit där o få tips på bästa hotell till bästa pris, bästa tid på året att åka ja allt en stor barnfamilj kan behöva

    har barn + bonusbarn i åldrar 14, 12, 6, 2 och 1 år  vi funderar till våren 2011 men inget bestämt


    William-98 Nelly-04 Jamie-07 Stella-09
  • Svar på tråden Disney world Orlando, har du varit där???
  • evaoregon

    Jag har inte besökt Disneyworld, men väl Disneyland i Californien och jag bor i USA.

    Om ni ska åka på våren så undvik spring break ifrån slutet av februari till mitten av april.  Skolorna i USA turas om att ha en vecka ledigt då och parkena blir fullproppade med folk.  Undvik även Memorial day weekend (sista helgen i maj ifrån lördag till måndag) som är en stor helg. 

    Jag brukar leta hotell på tripadvisor.  Där kan ni även hitta lägenheter och hus som kan vara ett bra alternativ eftersom ni är många.

    Länk

    www.tripadvisor.com/Hotels-g34515-Orlando_Florida-Hotels.html

  • Dixie

    TS - om jag hade varit er hade jag letat efter hus att hyra i Florida - finns många hus som hyrs ut veckovis och med så många barn måste det vara mer praktiskt med ett eget hus! trevlig resa!

  • Kodia

    Vi var där för en månad sedan. Jag håller med om att kolla på Tripadvisor (enkelt att bli medlem och ställa frågor, men går att använda sökfunktionen utan att vara medlem). Där hittar du recensioner på hotell, tips på andra sevärdheter, osv. Att hyra hus är en bra idé, men det finns också hotell med stora lägenheter med eget kök. Kolla på kartan var hotellet/huset ligger i förhållande till de parker ni vill till.

    Använd bokningsföretag, typ expedia, hotels.com, booking, etc för att hitta bra priser på flyg, hotell och hyrbil.

    Försök undvika högsäsong (jul, vårlov) Åk helst inte på sommarlovet, om ni inte måste, för då är det väldigt varmt.

    Ta gott om tid på er, för det finns massor att se och göra i Orlando (och resten av Florida)

    OK, det var några snabba tips!

  • Familjen Kaos

    TACK, just sådan tips jag ville ha

    verkar som april-maj är en bra mån annars efter sommaren!! vill verkligen inte åka när de är för varmt

    ska kolla upp allt och kolla bil uthyring för det finns så mycket att se

    funderar även på att gifta oss i anslutning till den resan!!!


    William-98 Nelly-04 Jamie-07 Stella-09
  • evaoregon
    Kodia skrev 2010-07-22 21:26:11 följande:
    Vi var där för en månad sedan. Jag håller med om att kolla på Tripadvisor (enkelt att bli medlem och ställa frågor, men går att använda sökfunktionen utan att vara medlem). 
    Jag är inte medlem utan letar bara hotell, men säkert kan det vara en bra ide att bli medlem om man vill fråga lite också!
  • evaoregon
    Dixie skrev 2010-07-22 20:34:50 följande:
    TS - om jag hade varit er hade jag letat efter hus att hyra i Florida - finns många hus som hyrs ut veckovis och med så många barn måste det vara mer praktiskt med ett eget hus! trevlig resa!
    Jag tror också att hus är en bra ide.  Min bror var där nyligen och hyrde hus.  De var fem personer.
  • evaoregon
    Kodia skrev 2010-07-22 21:26:11 följande:
    Att hyra hus är en bra idé, men det finns också hotell med stora lägenheter med eget kök. Kolla på kartan var hotellet/huset ligger i förhållande till de parker ni vill till.

    Försök undvika högsäsong (jul, vårlov) Åk helst inte på sommarlovet, om ni inte måste, för då är det väldigt varmt.
    Håller med här också.  Lägenhet är också ett bra alternativ och finns med kök, tvättmaskin etc.  Många har också tillgång till pool.

    Ja, undvik jul, spring break och högsommaren.  Vill ni åka på sommaren så åk i så fall så tidigt ni kan i juni.  Vi har vänner som har fritidshus i Miami och de brukar åka i juni innan det har hunnit bli riktigt hett.
  • evaoregon
    Familjen Kaos skrev 2010-07-22 21:49:29 följande:
    TACK, just sådan tips jag ville ha

    verkar som april-maj är en bra mån annars efter sommaren!! vill verkligen inte åka när de är för varmt

    ska kolla upp allt och kolla bil uthyring för det finns så mycket att se

    funderar även på att gifta oss i anslutning till den resan!!!
    Ja, april och maj är bra om du undviker Memorial day weekend (sista helgen i maj, 28-30 maj 2011).
  • lycklig90

    Var med familjen till Orlando i början av maj, två veckor. Var väldigt skön värme, inte fööör varmt heller.
    Barnen är ungdomar så fanns inga småa med :)

  • Mermaidia

    Jag har varit i Orlando vid tre tillfällen, mars, jul/nyår och högsommar (slutet av juli). I mars var det bra väder, inte för varmt, runt 23-26 grader. Sommaren är varm (+30) men det är inte något problem tycker jag. Räkna med att åskskurar kan förekomma,i princip varje em om man har otur. Gör därför parkerna så tidigt som möjligt är mitt råd (vattenparker och berg-och-dalbanor stänger när åskan drar in). Det är desstuom orkansäsong under sommar och tidig höst. Jul- och nyårshelgen kan jag inte rekommendera alls tyvärr. Det är alldeles för mycket folk. Dagarna mellan jul och nyår stängde WDW-parkerna entren redan vid lunchtid vissa dagar pga av den stora mängden besökare, och när Magic Kingdom parken stänger, ja då är det trångt! Efter nyårsafton åker många amerikaner och kanadensare hem och det blir kortare köer. Även trafiken är bedrövlig under jul/nyår, vi satt i bilköer hur länge som helst vissa dagar... Nu hade vi otur med vädret också, förra vintern var ju den kallaste på 100 år i Florida, vi hade tom frost vissa morgnar...

    Hotell är billigt i Orlando, jag såg att någon tipsat om Tripadvisor, det är en bra sida. Det finns massor med hotell, tex längs I-drive (International drive) som är prisvärda. Vi har de senaste gångerna hyrt hus, det har fungerat jättebra! Kostnaden är inte mycket högre än hotell när man är många.

    OM jag kunde välja en tid på året att åka till Orlando skulle jag nog välja april. Ganska mycket lågsäsong ännu, hyfsat väder och inga orkaner.

  • evaoregon
    Mermaidia skrev 2010-07-24 08:52:58 följande:
    Det är desstuom orkansäsong under sommar och tidig höst.
    Ja, 1 juni till 30 november.
  • läggav

    Ja jaghar varit på Magic kindom och det var ganska tråkigt. En rolig ride hade de bara och det var space mountain och den var jätte läskig så den åker man ej igen. Splash mountan var avstängd så den fick man ej åka och. Mk är så töntigt för vad har en huvudgata, talande presidenter i vax och carousel of progress med disney att göra. Sen så är people mover den mest trista ride jag åkit tillsammans med Lilo och stitch riden och djungel kryssen. Min vän som varit i borneo och sett riktiga djur skulle skratta bästa som skratta sist åt den fjant turen med en massa plast djur

  • läggav

    Sen suger epcot. För 1. Hatar allt med rymden och göra och sen besöker jag hellre dom länderna på riktigt. Hollwyood studios är en skit park med. 2 attraktioner som är nått men de vågar men ej åka heller. Spökhus hotellet med fallande hiss. Never. Och den mörka berg och dalbanan med aerosmith musik. never. 

  • melicia

    ja har vari där bäst är disney butiken i downtown. parken sug fett. ända roliga var space mountain

  • melicia

    Kan säga gå ej med småbarn på epcot de lär tycka den parken med bara en massa hus och rymden är as tråkigt om de är 4 år

  • melicia

    Jo varit där 3 saker har Magic kingdom som är att hänga i granen resten skit

  • melicia
    läggav skrev 2015-10-08 09:01:27 följande:

    Sen suger epcot. För 1. Hatar allt med rymden och göra och sen besöker jag hellre dom länderna på riktigt. Hollwyood studios är en skit park med. 2 attraktioner som är nått men de vågar men ej åka heller. Spökhus hotellet med fallande hiss. Never. Och den mörka berg och dalbanan med aerosmith musik. never. 


    Splash mountain suger ändå slösade fast pass på den
Svar på tråden Disney world Orlando, har du varit där???