Ta med sig ersättningspulver i portion?
Hur gör man när man ger sitt barn ersättning när man ska iväg? Tar man med sig hela förpackningen med pulver eller finns det något smidigare sätt? Tacksam för svar!
Hur gör man när man ger sitt barn ersättning när man ska iväg? Tar man med sig hela förpackningen med pulver eller finns det något smidigare sätt? Tacksam för svar!
finns att köpa doseringburkar finns i mataffärer i o babyaffärer
Ska du bara iväg någonstans över dagen så är doseringsburkarna bra. Ska du däremot iväg över några dagar så ta antingen med hela förpackningen eller mät upp ett antal portioner i en mindre burk eller påse och ta med.
Jag köper tetrapack å tar med när ja e ute,jättesmidigt!
Jag kör på tetra! Hur smidigt som helst Har man tur äter knatten den rumstempererad!
Jag har en tupperware-burk som jag har pulver och mätskopan i, den tar jag med när vi ska bort! (vilket är nästan varje dag nu när det är semester och vi är ute och flänger =))
Jag hade en liten burk jag hade med mig pulver i, eller tetra.
Vi har vällingdoserare (2 st med tre fack i varje) Dom är från Bambino tror jag och finns att köpa på ICA eller Willys. Funkar hur bra som helst.
Sen har vi även två små termosar som rymmer 250 ml st och det är perfekt att har varmt vatten i. Och om man har i riktigt hett vatten så kan man ta knapt hälften av det varma och fylla på med kallt som man kan ha på en pet-flaska så varar det varma vattnet längre Perfekt om man är någonstans där man inte har tillgång till vatten eller är osäker på vattnets kvallitet.