• Nothing

Ni som har Sparkonto hos Nordea!!

Ni som har Sparkonto hos Nordea, vilket har ni och vad tycker ni om det?

Jag tänkte börja månadsspara lite nu ( är dock arbetslös men har inga andra utgifter så tänkte börja spara istället).

Nordea har ju en rad olika sparkonton, vilket är bäst ?

Ska snart ner till banken och prata med dom men vill höra era åsikter först! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-29 14:21
    Har nu öppnat ett Förmånskonto som jag ska spara på. Hade tänkt först o främst spara till körkortet.

• Svar på tråden Ni som har Sparkonto hos Nordea!!
  • pyttipANNAn

Vilket alternativ du ska välja beror helt och hållet på hur länge du ska avvara pengarna och vilken risk du är villig att ta.

Ska du använda pengarna inom tre år rekommenderas inte att du väljer ett högrisksparande eftersom det då är stor risk att pengarna har sjunkit i värde när du ska använda dem.

Visst kan du spara på ett vanligt sparkonto men med dagens inlåningsräntor så skulle jag tro att de nog rekommenderar dig en fond eller liknande.

• Gladskit

De kommer förmodligen att rekommendera dig att köpa fonder, vilket alltid är förknippat med en viss risk samt även kostnader.

Jag skulle tipsa om att starta ett sparande på tex. Svea Direkt. Där har du en väldigt bra ränta (jämfört med att ha pengarna stående på ett av Nordea vanliga sparkonton för där är räntan typ noll). Du får göra hur många uttag du vill på ett år och det kostar inget att ha kontot.

• ReRant

Pratar vi långsiktigt sparande?
    Köp Avanza Zero för pengarna. En kostnadsfri fond som följer index.

• Smurfan83

Om det nu är just SPARKONTO du är ute efter så har Nordea några olika, men att dömma av din ts så är det endast 2 av deras sparkonton som isåf är aktuella för dig, det ena ger dig då lite högre ränta men har beränsat antal fria uttag, dock krävs att du tillhör ngt av bankens kundprogram. Eller så finns ett vanligt sparkonto där du får lite lägre ränta men fria uttag.

Svar på tråden Ni som har Sparkonto hos Nordea!!