• Xtinaa

Gå från blondin till brunett, förstörs naturliga hårfärgen föralltid då?

Vet inte under vilken rubrik jag ska sätta denna tråden men till saken..
    Jag har varit blondin i hela mitt liv, förutom då jag slingat det någon gång
    för läängesedan (i mörkare blonda slingor då) nu börjar jag fundera på att
    gå från ljusblondin till riktig brunett. Tycker det skulle vara snyggt, men undrar
    nu till er som gjort samma sak om det går att få tillbaka sitt blonda hår likadant
    efter det? Jag funderar på att ta en toning som går bort efter en tvätt bara för
    att prova istället. Går det?

• Svar på tråden Gå från blondin till brunett, förstörs naturliga hårfärgen föralltid då?
  • Den där Linn

Du kan aldrig vara säker på att toningen går ur helt...
    Sen kan det vara svårt att få tillbaka din naturliga färg om du ångrar dej, men det går. Dessutom kommer den ju alltid tillbaka om du låter det växa ut, men det tar ju tid

Lycka Till

• April05

För mig gjorde det inte. Jag har inte sett till mitt blonda hår sen dess. Men däremot har jag kunnat blondera fram det men hur snyggt är det med fejkat blond? Snyggt på andra kan det vara men inte på mig är det nog bäst att skriva annars så får jag väl hugg mot mig

• cicci85

Jag fick aldrig tillbaka mitt blonda hår efter att jag tonade det mörkt när jag gick i femman...=( Nu måste jag blondera....

• AlexandraP

Jag hade mörkbrunt hår förra hösten men nu är jag mig själv igen desto svårare om man tar en färg med lite röda toner i.

• wozzgirl

TONA det, färga inte.
    Toning = En vätska, du ska inte blanda ihop nåt själv.
    När du blandar ihop flera vätskor så är det färgning o du kan inte vara säker på att det kan tvättas ur. I värsta fall måste det växa bort.

• Leonie

Men jag förstår inte...Färgen på ens hår bestäms väl av DNA:n, om man lägger i en toning är ju det ett hölje utanpå hårstrået, det hår som inte växt ut än kan väl omöjligt påverkas av det??

• wozzgirl

cicci85:
    Du kan inte förändra din riktiga hårfärg för alltid genom att du en gång färgade håret.

Däremot blir ofta blondiner mörkare med åren, men det har inget med din färgning att göra.

Jag har pluggat hårkemi.

• Den där Linn

Precis...en toning/färg ska inte påverka det hår som växer ut!

• wozzgirl

Sant Leonie! Du kan inte påverka hårsäckarnas färg. De ligger under huden. En färgning när inte dem.

• April05

Då åldrades jag fort, gammal inom ett år

• Snossan

Kan nog va svårt..ville göra det med men frisör sa att jag nog inte va rätt typ..måste ha massa make på sig när man är ljus som man oftast är när man är blond annars ser man ut som ett lik...å jag orkar inte sminka mig varje dag

• Annikamed2barn

Jag kommer ALDRIG tona håret mer om det inte är hos frissan. Jag är blond och tonade så det blev lite brun-rött. Det skulle gå ur efter 6 tvättar...efter ett år hade färgen inte försvunnit, den var en hemsk morotsfärgad nyans som jag fick bleka två gånger utan att det blev riktigt bra. Nej, mitt råd är att gå till frissan om du vill ha det riktigt gjort.

• wozzgirl

Sen om man har fått barn så brukar hårfärgen förändras även då. Jag blev bra mkt mörkare själv.

• wozzgirl

Färg syns ju så himla bra i blondt hår så det kan vara svårt att få den att lossna. Det gäller både färgning hemma o hos frissan.

• AnnaK

Jag säger bara GÅ TILL FRISÖREN och färga dig. Jag var ljusblond och blev sugen på en mörkare brun nyans, det blev GRÖNT.

Det är bättre att gå till frisören för där hjälper dom dig med vilken nyans du passar i oxå.

Det tog 6-7 timmar att få ordning på mitt hår...

Anna

• tii

Ofta kanske håret är solblekt innan man tonar/färgar det, o då är de ju mörkare det som växer ut än den blonda färg man haft innan.

• milimina

här är en till som fick grönt hår fast mitt blev en blandning av grönt, grått och en jätteful ljusbrunröd nyans... det gick inte ur, och jag använde _toning_ för jag var osäker på om det skulle bli bra. fick färga (inte tona) hela håret svart för att det skulle täcka allt det fula (hade inte råd att gå till frisören) och sen hade jag svart hår i två år. det trivdes jag visserligen med men håret blev ledset av att färgas varje månad så till slut tog jag och gick till frisören. sen dess experimenterar jag _aldrig_ med håret mer.

så jag säger som de andra: vill du testa, gå till en frisör och be om råd. där kan du dessutom reklamera om det inte blir bra men chanserna till en riktigt fin färg är mycket högre där.

• Xtinaa

Då går jag nog till en frisör då efter vad ni sagt,
    silken tur att jag inte hann börja experimentera

• dexterswife

Farouk har ett jättebra system med färger där man kan ta bort färgen om det inte blev bra med någon slags remover. Min frisör har den serien, dessutom innehåller den inte så mycket farliga ämnen.
Svar på tråden Gå från blondin till brunett, förstörs naturliga hårfärgen föralltid då?