• Roppedoppedi

Baby jogger city mini? Fotstödet går ju inte fälla upp???

Jag har idag reserverat en babu jogger city mini och var SÅ nöjd med mitt val ända tills jag insåg att fotstödet inte går att fälla upp!
    Min dotter är 13 månader och kommer ha en emmaljunga som sovvagn på dagis och mini'n hemma. Med andra ord sover hon mest i emmaljungan.
    Men OM hon ska sova i city mini'n är det bra?
    Fötterna kommer ju vara nedåt? Eller är jag korkad som ens bryr mig om det??

Har testat massa andra vagnar men de jag hittat med fällbara fotstöd är för korta för henne! Dvs hennes huvud tar i taket när hon ligger ned......

• Svar på tråden Baby jogger city mini? Fotstödet går ju inte fälla upp???
  • Lilla Hönan

Hej!
    Jag har en city mini sen 3 mån tillbaka o min tjej är 16 mån nu, hon sover i de utan problem. Hon brukar tom lägga sig på sidan och upp med bena på byglen.
    Jag tycker det är en bra vagn om ens lite för dyr . Framhjulet har en tendens att "skumpa" på den, men den är lätt körd smidig att fällaihop o smidig och verkar bekväm för barnet att både sitta och ligga i. Dottern älskar den går upp o sätter sig iden ibland under dagarna när hon får syn på den i tvättstugan.

• Roppedoppedi
    Lilla Hönan skrev 2010-07-22 19:53:31 följande:
    Hej!
    Jag har en city mini sen 3 mån tillbaka o min tjej är 16 mån nu, hon sover i de utan problem. Hon brukar tom lägga sig på sidan och upp med bena på byglen.
    Jag tycker det är en bra vagn om ens lite för dyr . Framhjulet har en tendens att "skumpa" på den, men den är lätt körd smidig att fällaihop o smidig och verkar bekväm för barnet att både sitta och ligga i. Dottern älskar den går upp o sätter sig iden ibland under dagarna när hon får syn på den i tvättstugan.
    TACK för ditt svar!
    Jag tror jag kommer bli gråhårig av detta vagnletande :D

Mini'n kostar ju som sagt lite mer än andra vagnar men med tanke på hur man fäller ihop den och storleken när den är ihopfälld tycker jag den verkar vara värd det.
    Har även kikat lite på carne swing men efter att ha sett mini's ihopfällning så är jag helt såld!
    Det är bara detta förbenade fotstöd som plågar mig......
  • eec82

finns ju fler märken som inte går att fälla upp ex populära urban djungle. Min son föredrar har jag märkt att itne ha fotstödet uppe då han sover i vagnen, men alla barn är ju olika. Ska själv inghandla en city mini snart.

• Roppedoppedi
    eec82 skrev 2010-07-22 20:16:33 följande:
    finns ju fler märken som inte går att fälla upp ex populära urban djungle. Min son föredrar har jag märkt att itne ha fotstödet uppe då han sover i vagnen, men alla barn är ju olika. Ska själv inghandla en city mini snart.
    Jo det är det jag också har märkt!
    Jag har därför funderat lite på om det är åldern som styr?
    När barnet blir äldre kanske det sover med fötterna nere?
  • eec82

vet inte om de spelar någon roll efter 6 månader som de flesta vagnarna är från som är så. Min lille ville vid 12 månader ha fötterna nere. Men alla är ju olika som sagt. :)

• flowerLowa

Vi har en brio spin i dagsläget, och är supernöjda med den förutom att sonen inte kan sova i den pga av att det inte är fullt liggläge.

Vi ska ut och resa i augusti och ska nu köpa en vagn som komplement till brion.
    Baby jogger city mini...
    är säker på att det kommer bli kalasbra, bra med en enkel smidig vagn som är smidig att resa med då vi ofta reser med bil kortare sträckor mellan familj och vänner...
    samt att sonen kan sova  den.
    älskar sufletten som går att fälla fram så långt!

Vi reser till USA och kommer att köpa vagnen där, vilket vi sparar otroligt mycket pengar på.
    Vi betalar ca 1600:- för vagnen.
    Totalt med regnskydd, resväska och bumper bar betalar vi knappt 2500:-

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Baby jogger city mini? Fotstödet går ju inte fälla upp???