• Johanna 87

kanin som biter på sladdar?

Vad kan man sätta på sladdar för att förhindra att kaninen biter på dom? vi har henne lös i lägenheten ganska mycket och det är svårt att hålla koll på henne hela tiden.

• Svar på tråden kanin som biter på sladdar?
  • Johanna 87

Det kan väl inte bara vara vi som har en kanin som gnager på saker den inte ska?

• kita
    Johanna 87 skrev 2010-07-22 20:17:25 följande:
    Vad kan man sätta på sladdar för att förhindra att kaninen biter på dom? vi har henne lös i lägenheten ganska mycket och det är svårt att hålla koll på henne hela tiden.
    Min katt har bitit sönder ett antal sladdar,men jag har nu lindat in sladdarna i alminiumfolie o har inte rört det sen...
  • Diremone
    Johanna 87 skrev 2010-07-22 20:17:25 följande:
    Jag har skaffat sånna "plasthöljen" som man bla. kan använda för att sätta ihop många sladdar till en stor sladd så det ska vara bättre ordning. Vet inte vad de heter... De finns iaf. på IKEA =)
  • Liten men Klok

Rekomenderar att ni lindar in sladdarna i något och skaffar något som kaninen kan bita på. Själv har jag skaffat lite grenar som är lite tjockare från ett av mina föräldrars äppleträd. Både gott och stimulerade då kaniner vill gnaga på saker. dels för det ligger i deras natur och för att det är så de sköter tänderna.

hoppas ni hittar en läsning

Svar på tråden kanin som biter på sladdar?