• Matematik

Ni med PCO, är ni överviktiga?

Har fått reda på att jag har PCO och har svårt att få barn. Jag är inte överviktig och har börjat fundera över hur många med PCO som är överviktiga.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni med PCO, är ni överviktiga?
  • ukochana

Svarade nej. Jag var underviktig innan jag fick barn (fick göra ivf) men är nu normalviktig.

Stolt mamma
  • gullunge80

Överviktig, blev gravid på egen hand och har nu en nyfödd liten tjej!

• Matematik
    gullunge80 skrev 2010-07-22 22:03:41 följande:
    Överviktig, blev gravid på egen hand och har nu en nyfödd liten tjej!
    ukochana skrev 2010-07-22 21:52:37 följande:
    Svarade nej. Jag var underviktig innan jag fick barn (fick göra ivf) men är nu normalviktig.
    grattis till bebis! :). jag trodde att de flesta med pco var väldigt överviktiga, men har på FL förstått att det inte alls är så.
  • Archandra

Jag var normalviktig när jag fick hjälp att bli gravid med första barnet. Nu är jag överviktig och är gravid med barn nummer två som kom till helt utan hjälp.

• greeneyes

Hm... Knepig fråga att få ett korrekt svar på tror jag. Tyvärr så förstår inte många att de faktiskt räknas som överviktiga...

Har två vänner på olika håll som jag anser är överviktiga. Tydligen så hade de själva inte insett det,, för när de var på kliniken för behandling mot PCO så sa läkaren åt dem att försöka gå ner i vikt och de blev ganska stötta. Tydligen så var självinsikten inte alltid på topp, och vad som räknas som överviktig kan ju variera ganska mycket.

Frågan är därför om för få svarar att de är överviktiga....

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Archandra
    greeneyes skrev 2010-07-24 15:53:01 följande:
    Hm... Knepig fråga att få ett korrekt svar på tror jag. Tyvärr så förstår inte många att de faktiskt räknas som överviktiga...

Har två vänner på olika håll som jag anser är överviktiga. Tydligen så hade de själva inte insett det,, för när de var på kliniken för behandling mot PCO så sa läkaren åt dem att försöka gå ner i vikt och de blev ganska stötta. Tydligen så var självinsikten inte alltid på topp, och vad som räknas som överviktig kan ju variera ganska mycket.

Frågan är därför om för få svarar att de är överviktiga....
    Jag anser att eftersom BM använder sig av BMI-måttet för att avgöra om man är överviktig eller ej, är sagda mått bra även i diskussionen här. Övervikt i min bok är då ett BMI på mer än 25. Däremot är det en myt att man måste vara överviktig för att ha PCO eller att PCO medför övervikt.
  • Roro

Svarade nej, jag är överviktig, 160 cm o 56 kg.
    Min läkare sa att pco medför övervikt o vi med pco har svårare att gå ner i vikt också.

• LiselottePCOS

jag vägde 70 kg och var 162 CM när jag fick barn. Efter gravidtet gick jag upp 35-40 kg på sex månader.  gick ned 16 kg fler år senare  och fick p-piller när jag slutade med p-piller gick jag snabbt upp i vikt igen. nu står jag på metformin vilket har fungerat bäst. Nu försker jag inte bli gravid..

• Cynara

Nej inte nu längre, har varit men har nu gått ner tio kg och ligger på normalvikt. :)

• Barret08

Har gått upp lite i vikt senaste åren men har BMI på 23 så jag svarade nej.

Svar på tråden Ni med PCO, är ni överviktiga?