• Mama Lovely

Barnvänliga restauranger/caféer i Stockholm

Hej!

Åker till Stockholm i helgen och vill ha tips på barnvvänliga caféer och restauranger där det finns plats för barnvagn (och lätt att köra in den), de har barnstol, skötbord, möjlighet att värma barnmat, ja ni vet sånt som är bekvämt när man har små barn.
    Vi bor i Vasastan och kommer att  besöka Naturhistoriska museet och Slottet så ställen nära dessa platser hade varit bra!
    Även tips om bra lekplatser med babygunga eller mysiga, lugna parker hade varit bra.

Tacksam för tips!

/Skånermamman

• Svar på tråden Barnvänliga restauranger/caféer i Stockholm
  • viseversa

te huset i kungsträdgården är ett mysigt utomhuscafe iallafall. Och deras varma räkmackor är godast i världen. tyvärr är dom alldeles för dyra också. men ibland kan man unna sig en=). Cafeet ligger under en massa stora lindträd så det finns både skuggplatser och solplatser. Köper du en tekanna för EN person så får du massor och det räcker utan tvekan till två.

• viseversa

Jam jam thai ligger vid Odenplan och han thai buffe varje vardag mellan kl 11-14 tror jag. Även middagsbuffe mellan kl 16-? på helger tror jag. På vardagar kostar buffen 89 kr eller 98. Kommer inte ihåg. För barn mellan 2-10 kostar buffen 55 kr. 

I buffen ingår varm thaimat,suchi,sallad,dricka och myr mycket glass man orkar äta till efterätt. Och kaffe. 

• Mama Lovely

Tack för tipset! Låter som ett skönt ställe!

• viseversa

Japp dom är bra båda två. Sen om man vill gå på ett lite dyrare ställe så finns det restaurangen döden i grytan som ligger i vasastan. Dom har god lyxig mat och man får stora portioner. Men där måste man nog beställa bord innan.

• LAK

Halloj!
    Jag har precis startat en icke vinstdrivande sida www.barnvagnscafe.se
    ALLA inlägg uppskattas och utvärderingar med bilder belönas självklart.

Det är dags att man gratis kan hitta vettiga caféer över landet när man har barn och dessutom vagn.
    Sprid ordet och hjälp mig göra www.barnvagnscafe.se till en kraft att räkna med för caféSverige.

// Lena

Svar på tråden Barnvänliga restauranger/caféer i Stockholm