• Midsommarafton 77

Reimatec vinteroverall storlek till 1½-åring

Hej!

Håller på och kikar på en vinteroverall till sonen som är född i april 2009. Han använder storlek 80-86 på sommarkläderna och borde vara ca 81-82 cm lång. Tycker att det är svårt det där med storlekarna och undrar vilken vi ska ta på Reimatec vinteroverallen. Funderar 92 eller 86...För de är väl stora i storleken? Vi har en Lassie vinteroverall i storlek 98 och den drunknar han i, och kan nog inte använda den tidigast om 1år.
    Behöver råd snarast, tack. 

Enzo april 2009
  • Svar på tråden Reimatec vinteroverall storlek till 1½-åring
  • Philippa

Reima är väldigt stora i storleken och har han precis börjat gå är det svårt i en för stor storlek.... så jag skulle tippa på en str 86....

• tulle17

Jag skulle ta en 92. Tänk på att vintern är lång och dom är så smidiga:)

• Moira

Vad ligger Reima-overallerna på i pris? Vet ni det? Och var får man tag på dem? Passar de till barn som är lite knubbiga eller är de väldigt smala i storleken?

• Moira

Förresten hade jag nog köpt 86, inte så skoj om de ska behöva snubbla fram. men såklart tråkigt om man måste köpa en till :(

• Midsommarafton 77
     http://shop.wilmamorris.se/ http://lillabutiken.jetshop.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=922

bl.a. finns dessa butiker på nätet som säljer Reimatec. Visst kostar kläderna, men barnen blir inte heller blöta igenom då de ligger på marken på vintern. Köper man Reimatec till första barnet, så kan alltid kommande syskon använda kläderna. 

Blir väl en storlek 86, för inte roligt om ungen snubblar hela tiden.
    Enzo april 2009
  • Evve81

Jag skulle ta st 92. Vi hade 92 till sonen i vintras han blev 2 i februari men är inte alls stor. De är ganska stora i storleken men med vinterskor och så märks det inte så väl eftersom de är så smidiga.. Sonen ska ha sin st 92 till vintern och han fyller 3 i februari.

• Enensammamma

86 räcker gott skulle jag tro. dottern är 28 månader och 87 cm och hon kan fortfarande ha 86 i Reimatec.

Det är inte skönt att drunkna i sin overall

• MissGirlie81

Jag hade en reima stl 86 till min son i vintras. han är född i slutet av Juli. jag hade nog valt en 92:a om jag var du för den var nästan liten i slutet av säsongen..

• Enensammamma

Eftersom alla säger så olika så rekomenderar jag att du provar en Reima overall i butik. Alla barn är bygda olika

• Love5

Jag skulle nog ta en 86:a, för att undvika att barnet drunknar i overallen i början av säsongen. I västa fall kanske du kan försöka hitta en 92:a på vinterrean sen, och i bästa fall kan den overallen passa även under början av nästa säsong.

• chrissandra

Jag skulle också ha valt en 86:a men det vore lite spännande att höra vilken storlek du valde?

Vilken storlek har du i år? 98 eller 104? 

• Anne69

86 eller möjligtvis 80......de är stora i storlekarna och att vara liten, nyligen ha lärt sig gå, snö och slask behöver inte förstärkas av för stora kläder.

Svar på tråden Reimatec vinteroverall storlek till 1½-åring