vad gör ett vittne vid borgerlig vigsel?
jag ska vara vitne vid en borgerlig vigsel nästa vecka och jag vet inte vad det är jag ska göra ? brudparet har inte informerat mig. ska man lämna personnr ? skriva på nåt papper?
jag ska vara vitne vid en borgerlig vigsel nästa vecka och jag vet inte vad det är jag ska göra ? brudparet har inte informerat mig. ska man lämna personnr ? skriva på nåt papper?
Vi hade borglig vigsel och det enda som våra vittnen skulle göra var att se att ingen tvingades in i äktenskapet. Inga papper behövdes skrivas på. Så ser du att det är tvång, ska du protestera.
Vi fick lämna adress på våra två vittnen + namn förstås. Det var allt.
Du skriver på pappret att du bevittnat brudparet och deras vigsel. kommer inte ihåg om dom lämnade personnummer.
tack för era svar! ska vittnet stå bredvid brudparet vid själva ceremonin? Måste vittnena säga någonting?
Våra vittnen blev "framkallade" av vigselförättaren, hon hade frågat oss innan om hon fick presentera dem. Det enda du måste säga är om du ser att det är tvång, annars står du bara tyst där. (Jag skriver utifrån hur det var på vårat bröllop).