• M2003

Naket äckel på stranden

Var på stranden för bara ca 15 minuter sedan. Stranden är stor och lång och det är sanddyner  (det går upp och ner). Vad är det första jag tvingas bevittna när jag satt mig ner för att avnjuta lite frukt tillsammans med min hund och gräva ner tårna i sanden och lyssna på havet, jo en äcklig naken gubbe i femtioårsåldern som står rakt up och ner och runkar i riktning mot mig. Står där för att jag skall se. Att jag inte höll på att kräkas. Som tur är hade jag min hund med som låg ner jämte mig. Men på kommando stälde sig upp. Då såg han hunden (den är riktigt stor )och han såg då lite rädd ut och vek av mot andra hållet. Min älskade, älskade voffsing,vilkentur att jag hade honom med!

Vad skall man göra? Skall man ringa polisen (han var verkligen ingen prydnad på stranden), det kändes ju som om jag blev ofredad, men han vände ju och gick tillbaka? Får man vara naken på stranden hur som helst?

• Svar på tråden Naket äckel på stranden
  • kakmamman

Man får itne vara naken på stranden på det sättet, och speciellt inte RUNKA mot någon.. det är inte alls lagligt =)
    Ring polisen, vem vet han kanske går dit imorgon igen. Och då kanske det är någon som inte har hund som skrämmer honom!!

♥Tänk att en sån liten människa kan ha så stor plats i mitt hjärta ♥
  • Mia386

Personligen har jag inget emot naket, lite snabbt när man ska byta kläder o så.. Men att han runkade är bara......urk! 
    Ring polisen, finns ju ofta blottare som de letar efter men aldrig får tag på.  

• Bestla

Klart du ska anmäla honom, så där kan man inte göra. Du kunde ju ha vart ett barn för guds skull. Anmäl fanskapet.

• namera

Dessutom är det en myt att blottare är ofarliga. Just där och då är det förmodligen ingen fara (förutom att det är ett brott i sig...), men blottning kan eskalera. Ungefär som att en person börjar snatta tuggummi och några år senare rånar banker. Så för din och andras skull - anmäl.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • M2003

Tack för svaren. Då gör jag det!

• Tjohalia

Jag hade också anmält, även om dom inte får tag i honom så blir dom iaf medvetna om det, i fall fler skulle anmäla. Sjukt beteende och helt klart olagligt.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Lakey

Man får vara naken på stranden men inte uppträda på ett föragelseväckande sätt. Att runka öppet är förargelseväckande! Sätt dit den skiten så vi som gillar att bada nakna kan få göra det utan att förknippas med såna knäppgökar och äckel!

• MickeN1973

Vore det en annan sak om det var en attraktiv man som exponerade sitt kön.

Men detta mennar jag att det är löjligt att blanda in värdeladdade ord som "äcklig" naken "gubbe"  och lika så nämna personens ålder

• M2003
    MickeN1973 skrev 2010-07-25 02:52:58 följande:
    Vore det en annan sak om det var en attraktiv man som exponerade sitt kön.

Men detta mennar jag att det är löjligt att blanda in värdeladdade ord som "äcklig" naken "gubbe"  och lika så nämna personens ålder
    Jag kan bara säga att han knappast var en prydnad för stranden och hade det varit en yngre man hade jag blivit lika upprörd och undrat var det var för ett slags tråkigt liv han skulle få framöver!
    Det finns gamla fula gubbar - äckel som klär av sig nakna och runkar framför oskyldiga kvinnor som går till stranden för att njuta av vågskvalp sol och sand mellan tårna och en god bok, men det finns också tjusiga äldre män som är gentlemän och som aldrig skulle drömma om att ofreda en kvinna. Fina trevliga män skall ha respekt oavsett ålder! . Yngligar med samma sjuka blottar beteende som äcklet jag sprang på, de har en ännu längre karriär framför sig, man undrar ju hur det skall gå för dem. Dom har man nästan ännu större anledning att bli rädd för.
    Nu skall jag träna min pittbull på pittar!
Svar på tråden Naket äckel på stranden