• Anonym (hmm)

Om man skjuter in spermier med plast spruta, innebär detta större risk för ett sjukt barn ?

Låter ju sjukt...
    Läste det i en annan tråd med en tjej som stoppad in en plast spruta och skjutit upp spermierna,
    och där var det en som svarat att hon kände en med tre barn som gjort på detta sätt och alla tre hade något "fel"

borde ju inte bli så eftersom spermierna är så mikroskpoiskt små..
    eller ?!

• Svar på tråden Om man skjuter in spermier med plast spruta, innebär detta större risk för ett sjukt barn ?
  • Anonym

Det borde väl inte ha något med spermierna att göra. det är inte dom som bestämmer om barnet ska bli defekt utan generna, eller? Hmm känns inte riktigt logiskt. Eller om nu spermierna skulle skadas av sprutan så borde ju inte en skadad spermie kunna simma upp till ägget och befrukta... Eller... Äsch vad konstigt det blev nu Skrattande

• Sara62
    Anonym (hmm) skrev 2010-07-23 16:05:46 följande:
    Låter ju sjukt...
    Läste det i en annan tråd med en tjej som stoppad in en plast spruta och skjutit upp spermierna,
    och där var det en som svarat att hon kände en med tre barn som gjort på detta sätt och alla tre hade något "fel"

borde ju inte bli så eftersom spermierna är så mikroskpoiskt små..
    eller ?!

Nej, det är ingen ökad risk för sjuka barn om man använde plastspruta vid seminering.

"Sara"

läkare

• Anonym (hmm)

Okej tack för era svar, tyckte det lät lite konstigt.. nej precis dom borde inte klara av att befrukta ägget om dom är skadade : ) Ja det kanske är generna och inte spermierna från början haha (där kände jag mig smart) ; )

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2010-07-23 16:16:58 följande:
    Okej tack för era svar, tyckte det lät lite konstigt.. nej precis dom borde inte klara av att befrukta ägget om dom är skadade : ) Ja det kanske är generna och inte spermierna från början haha (där kände jag mig smart) ; )
    Hehe smartis =) Jo precis, spermierna befruktar ju bara ägget sen är det ju upp till generna att forma barnet.. Eller så. Jag är sååå trög känner jag nu =) Har ingen aning juh!
  • Anonym (hmm)

Haha : ) Lät ju som en bra förklaring iaf ; ) Usch ja har verkligen blivit jätte nojjig... vill gärna bli gravid, men så rädd att det ska vara något fel : ( Tror jag blivit lite arbets skadad... (Jobbar som undersköterska) ...

Jag skulle vilja göra Fvp om jag blev gravid, men man får ju tyvär inte göra det här.. om man inte är över 35 eller om man har något i släkten... : (

Svar på tråden Om man skjuter in spermier med plast spruta, innebär detta större risk för ett sjukt barn ?