• angel 2003

Lämna tvättmaskinen på?

Jag skulle behöva göra ett ärende, som inte kan vänta tills tvättmaskinen är klar.
    Satte på den för att jag glömde att jag skulle iväg.
    Man ska ju inte lämna tvättmaskinen på, händer något så går ju inte det på hemförsäkringen heller...
    Men vad kan hända egentligen? Jag har aldrig lämnat maskinen på hittills, men nu skulle jag verkligen behöva gå.

• Svar på tråden Lämna tvättmaskinen på?
  • Mickis74

Kan börja brinna eller hända nåt så det läcker vatten.

• Pius

va? gäller inte hemförsäkringen? hur vet de på försäkringsbolaget om du var hemma eller inte när det svämmade över? eller ska det börja brinna? hajjar inte... de kan ju inte kräva att du ska stå och glo på tvättmaskinen hela tiden som den går...

äh gå du utan att oroa dig!

• Pius

och om det börjar läcka vatten... so what. som sagt om du är i ett annat rum så kan du ju inte göra nåt ändå... och brinna... hur vanligt är det på en skala! då kan ju tvn explodera, blixten slå ner i telefonen eller nåt annat också hända när du är ute.

schas iväg med dig nu

• Smajla

Du ska väl inte vara borta så länge väl? Händer det nåt så händer det ju ändå, oavsett om du är hemma eller inte. Kila iväg du men dra dig hemåt snart igen - så hade jag gjort. Snabbat mig m a o.

• angel 2003

Jag måste vara borta en timma iaf.. Men nu går jag
    Tack för svaren!

• Pius

hö hö, vi åker bort överhelgen och drar igång diskmaskinen det sista vi gör. vilka "dare devils" va???

• väntar o längtar

Sätter alltid igång fördröjd start så att tvättmaskinen är klar lagom tills jag kommer hem. Vilket slöseri på tid annars...

• Glass
    Jag brukar sätta på både tvätt och diskmaskin när jag går hemifrån.
    Är ni säkra på att försäkringen inte gäller om det händer något?
  • Nennie28

Men har man tvättmaskinen i källaren tex. så måste man väl inte kolla till den hela tiden, och händer det något då, så kan ju ingen veta att man vart borta?

Svar på tråden Lämna tvättmaskinen på?